جلسه گسترش فرهنگ قرآنی خوزستان به حدنصاب نرسید
کد خبر: 3501040
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

جلسه گسترش فرهنگ قرآنی خوزستان به حدنصاب نرسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: مقرر بود «نشست شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان خوزستان» امروز 5 خردادماه در استانداری خوزستان تشكیل شود كه به دلیل نبود برخی اعضا و نرسيدن به حدنصاب قانونی تشکیل نشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از خوزستان، براساس اعلام قبلی مدیر اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مقرر بود كه «نشست شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان» در 22 اردیبهشت‌ماه برگزار شود كه با تغییر ناگهانی و بدون اطلاع قبلی عبدالحسن مقتدایی این جلسه لغو شد.

بار دیگر زمان برگزاری «نشست شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان خوزستان» ساعت 10:30 امروز چهارشنبه 5 خردادماه تعیین شد.

خبرنگار ایكنای خوزستان در زمان تعيين شده در محل برگزاری جلسه در سالن جلسات استاندار استانداری خوزستان حضور يافت اما جلسه تشكیل نشد و تا ساعت 11:20 نیز با دیگر اعضای حاضر منتظر تشكیل جلسه ماند اما به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا این نشست قرآنی تشكیل نشد.

در این جلسه مهرداد شریف مخمل‌زاده مدیركل امور اجتماعی استانداری خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین بلك مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان، همایون قنواتی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سيدكريم موسوی معاون قرآن و عترت اين اداره‌كل، حسین براتی مسئول دبیرخانه كانون‌های مساجد استان، فاطمه حقیقی مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی خوزستان حضور داشتند.

مهرداد شریف مخمل‌زاده مدیركل امور اجتماعی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با ایكنای خوزستان در این باره اظهار كرد: به دلیل آنكه اعضای شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان حضور نداشتند این جلسه تشكیل نشد.

وی بیان كرد: شاید اطلاع رسانی ارشاد در این زمینه خوب و مناسب نبوده است كه البته آنها می‌گویند به خوبی اطلاع‌رسانی كرده‌اند. اما اعضا باید در جلسه حاضر شوند تا از آنها توضیح دلیل حضور نیافتن در این جلسه خواسته شود.

شریف مخمل‌زاده بیان كرد: بلافاصله پس از تشكیل نشدن این جلسه برنامه‌ریزی‌ها برای تشكیل جلسه در ساعت 14:30 شنبه 8 خردادماه انجام شد. براساس قانون باید دعوت به این جلسه از سوی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر انجام شود اما ما به صورت مستقیم اعضا را دعوت كرده‌ایم تا همه در جلسه شنبه حضور یابند.

همایون قنواتی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز پیرامون تشكیل نشدن «نشست شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان خوزستان» در گفت‌وگو با ایكنای خوزستان اظهار كرد: به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای این شورا، جلسه امروز 5 خردادماه تشكیل نشد.

وی گفت: مقرر شده كه «نشست شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان خوزستان» با حضور همه اعضای اصلی برگزار شود.

با توجه به قرار گرفتن در آستانه آغاز ماه مبارك رمضان انتظار می‌رود مدیران و مسئولان نهادهای استان خوزستان با اهتمام بیشتری به تصمیم‌گیری در زمینه امور قرآنی بپردازند و با حضور در جلسات بعدی قرآنی به ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی كمك كنند.

captcha