روح ایمانی؛ حلقه مفقوده در شکست‌های امت اسلام
کد خبر: 3501222
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
سردار باقرزاده عنوان کرد:

روح ایمانی؛ حلقه مفقوده در شکست‌های امت اسلام

گروه سیاسی: مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حلقه مفقوده در شکست‌های لشگر اسلام را روح ایمانی معرفی کرد و گفت: هر کجا که به قدرت ایمان خود تکیه زدیم، سنگرها را فتح کردیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پنجم خردادماه در همایش «فرجام مقاومت» در سالن همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی جنگ امروز را جنگ اعتقادات خواند و افزود: تا زمانی که ما در مسیر حق و حقیقت باشیم، تقابل و دشمنی دشمن با ما تمام شدنی نیست.
وی ضمن بیان اهمیت روحیه استقامت در غلبه بر توطئه‌های دشمن و بیان مثال‌هایی از تاریخ دفاع مقدس در این رابطه، تفاوت استقامت و صبر را در جنبه ایجابی و انفعالی این دو دانست و بیان کرد: استقامت یعنی تمام گام‌ها را تا هدف برداشته و دست از هدف خود برنداریم.
مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دشمن هر روز در حال توطئه علیه نظام و امت اسلام است و نقشه‌های مختلفی را برای ایجاد اختلاف و سست کردن دل‌های مسلمین پیاده می‌کند.
وی جنگ روانی را یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های دشمن برای انحراف انقلاب و ارزش‌های دینی دانست و عنوان کرد: دشمن می‌خواهد به وسیله جنگ روانی کنترل مسلمانان را در دست بگیرد.
باقرزاده جنگ را تلاشی برای تحمیل اراده‌های خود به طرف مقابل توصیف کرد و ضمن تبیین برخی از شگردهای دشمن در شکستن روحیه عزت و استقامت مسلمانان، گفت: دشمن می‌خواهد با عملیات روانی میل به جنگجویی را در میان ما از بین ببرد.
وی ضمن بیان آیه 250 سوره بقره «... رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ، پروردگارا بر [دل‌هاى] ما شكيبايى فرو ريز و گام‌هاى ما را استوار دار و ما را بر گروه كافران پيروز فرماى» عنوان کرد: نصرت خداوند متوقف بر صبر و استقامت مسلمانان است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که «بزرگداشت شهیدان به این است که این ملت در برابر بیگانگان سر خم نکند»، ابراز کرد: دشمن می‌خواهد ملت را از آرمان‌خواهی، عزت، ولایت‌پذیری، شجاعت و حق و حقیقت باز دارد.
وی عنوان کرد: تمامی کارشناسان نظامی، تجهیزات و نفرات را به عنوان مهم‌ترین عوامل موفقیت در جنگ معرفی می‌کنند؛ ما نیز به این مسئله باور داریم، اما ایجاد رعب و خوف در دل دشمن و اعتقاد به خواست الهی را مؤثرتر از آن می‌دانیم.
سردار باقرزاده در پایان حلقه مفقوده در شکست‌های لشگر اسلام را روح ایمانی معرفی کرد و گفت: هر کجا که به قدرت ایمان خود تکیه زدیم، سنگرها را فتح کردیم.
captcha