برنامه‌ریزی جهت انسجام امور قرآنی خوزستان و تعيين شاخص‌های ارزیابی عملکرد
کد خبر: 3501869
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تأكيد كرد:

برنامه‌ریزی جهت انسجام امور قرآنی خوزستان و تعيين شاخص‌های ارزیابی عملکرد

گروه فعاليت‌های قرآنی: اميد حاجتی با بيان اينكه تاکنون برای انسجام فعالیت‌های قرآنی استان برنامه‌ريزی نشده است، گفت: در دستورالعمل شورای فرهنگ قرآن باید شاخص‌های ارزیابی عملکرد استانداردی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی استان داشته باشیم تا بدانیم در چه جایگاهی هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، امید حاجتی، معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان در نشست شورای گسترش فرهنگ قرآن كه بعد از ظهر امروز شنبه 8 خرداد يا حضور اعضای شورا تشکیل شد، گفت: ما دستگاه‌ها و مجموعه‌های متعددی در استان داریم که در زمینه قرآن کار می‌کنند و هر یک به تنهایی اقدامات ارزنده‌ای تاکنون انجام داده‌اند.

وی تصريح كرد: به نظر می‌رسد این مجموعه‌ها باید منسجم شده و برنامه‌ریزی یکپارچه‌ای را جهت بهره‌مندی مردم از فعالیت‌های قرآنی انجام دهند.

حاجتی با تصریح به اینکه تاکنون برای انسجام فعالیت‌های قرآنی استان برنامه‌ريزی نشده است، افزود: این خلأ به طور کلی در تمام کشور در حوزه فرهنگ مشاهده می‌شود. مناسب است تمام دستگا‌ه‌های اجرایی استان و فعالان حوزه قرآن برنامه‌های قرآنی خود را با اولویت ماه مبارک رمضان به دبیرخانه شورا ارائه دهند و پس از جمع‌بندی، برنامه‌های مشخص ماه رمضان و پس از آن برنامه‌های طول سال پیش‌بینی شود تا پس از آن اعتبارات با هدفگیری معینی هزینه شوند.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خوزستان ادامه داد: نکته بعد آن است كه در دستورالعمل شورا باید شاخص‌های ارزیابی عملکرد استانداردی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی استان داشته باشیم تا بدانیم در چه جایگاهی هستیم.

در ادامه رفیعی معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان تصریح كرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش آسیبی وجود دارد و آن، این است که تاكنون در فعالیت‌های خود بیشتر به قرائت و شکل قرآن توجه کرده‌ایم اما فهم قرآن کمتر مورد توجه بوده است.

وی خاطرنشان كرد: تاکنون بیشتر به تربیت قراء پرداخته‌ایم، در كنار این موضوع لازم است به شكل‌گيری رفتارهای قرآنی و ترویج فهم قرآن نیز در جامعه بیاندیشیم.

captcha