گردهمایی بزرگ مسلمانان آمریکا با محوریت قرآن
کد خبر: 3501960
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

گردهمایی بزرگ مسلمانان آمریکا با محوریت قرآن

گروه بین‌الملل: ده‌ها هزار مسلمان از سراسر آمریکا دیروز، 8 خرداد ماه، در مراسم آغاز بزرگترین گردهمایی مسلمانان این کشور با محوریت قرآن کریم در شهر «بالتیمور» در ایالت مریلند شرکت کردند.

بالتیمور میزبان گردهمایی بزرگ مسلمانان آمریکا با موضوع قرآن کریم/ ادیت شده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان اسلامی آمریکای شمالی (ICNA) و جمعیت مسلمانان آمریکایی (MAS) برگزارکنندگان چهلمین دوره این گردهمایی هستند. محور گردهمایی امسال که به مدت سه روز برگزار می‌شود، گرامیداشت «قرآن کریم؛ کتاب هدایت الهی» است و سخنرانان از کشورهای مختلف در مورد راه‌های شناخت بهتر این متن مقدس صحبت می‌کنند.

به گفته برگزارکنندگان این برنامه، انتظار می‌رود امسال تعداد شرکت‌کنندگان حداقل 30 درصد بیشتر از سال گذشته باشد و تا پایان گردهمایی به 26 هزار نفر یا بیشتر برسد.
نعیم بیگ، رئیس سازمان اسلامی آمریکای شمالی در سخنرانی آغازین این همایش گفت: موضوع گردهمایی امسال قرآن کریم است تا در زیبایی‌های این کتاب مقدس تدبر کنیم و با تصورات نادرست در مورد دین اسلام و مسلمانان که از سوی رسانه‌ها و برخی سیاستمداران ایجاد شده، مقابله کنیم.
وی گفت: ما احساس می‌کنیم که به عنوان مسلمانان آمریکا وظیفه داریم در مورد دینمان، هویتمان و کتاب خدا سخن بگوییم.
نعیم بیگ ادامه داد: ما معتقدیم که این کتاب، الهی است و پاسخ به همه مسائلی را که ما با آن در زندگی مواجه می‌شویم، در خود دارد.
وی افزود: هدف قرآن کریم پیشرفت جامعه و مفید بودن آن برای همگان است.
اسامه جمال، دبیرکل شورای سازمان‌های اسلامی آمریکا نیز گفت: اکنون زمان آن است که مسلمانان آمریکا با هم متحد شوند و با خطر روزافزون اسلام‌هراسی مقابله کنند.
جمال با اشاره به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا که به ادبیات خصمانه علیه مسلمانان شهرت یافته، از همه مسلمانان آمریکا خواست تا صدای خود را برای مقابله با این گفتمان اسلام‌هراسانه بالا ببرند.
در این همایش سه روزه موضوعات مختلفی از جمله چالش‌های مسلمانان ساکن آمریکای شمالی، اسلام‌هراسی و تبعیض و چگونگی مقابله با مشکلاتی که مسلمانان هر روز با آن مواجه هستند، بررسی می‌شود.
captcha