علت کاهش یک ساعته درس دینی مشخص شد
کد خبر: 3502252
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
ایکنا کسب اطلاع کرد:

علت کاهش یک ساعته درس دینی مشخص شد

گروه جامعه: مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اضافه شدن درس‌هایی با محتوای قرآنی را علت کاهش یک ساعته درس دینی عنوان کرد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به شفاف‌سازی در زمینه چرایی و چگونگی کاهش ساعات درس دینی در مدارس پرداخت و گفت: این ساعات کم و کسر نشده، بلکه در صورت ظاهری آن تغییراتی ایجاده شده است.

مسیب‌زاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر 46 ساعت درس قرآن و عربی در مجموع سه دوره در هفته به 45 ساعت رسیده است گفت: این در حالی است که در الباقی دروس کاهش ساعات درسی بین پنج تا هفت ساعت است. به طور مثال درس زبان انگلیسی از 21 ساعت به 16 ساعت و ادبیات از 27 ساعت به 23 ساعت تقلیل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش وظایفی بر شمرده است گفت: در این میان اهداف آموزش عمومی قرآن کشور و سند درس ملی نیز وظایفی را برای اجرا به آموزش و پرورش محول کرده است که منجر به تغییر کتب درسی در برخی از بخش‌ها شده است.

رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه است

وی ادامه داد: نگاه آموزش و پرورش رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه است بنابراین در تمام دروس به ویژه دروس اضافه شده آموزشی، ردپایی از قرآن نهادینه شده است. در واقع یک ساعت از درس دینی کم و ساعت‌های بیشتری به سایر دروس که محتوای دینی و قرآنی دارند اضافه شده است.

وی از اضافه شدن درس پژوهیدن خبر داد و گفت: براساس سند تحول باید دروس جدیدی به مجموعه کتاب‌های آموزشی دانش‌آموزان اضافه می‌شد که از جمله آنها پژوهیدن است. شاید به صورت ظاهری یک ساعت از درس دینی کم شده باشد اما زمان بیشتری به درس‌های مشابه اختصاص داده شده است.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۹:۱۰
0
1
ممنون از پیگیری و اطلاع رسانیتون
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۲:۵۸
0
0
متاسفانه آموزش و پرورش هنوز نتوانسته از لحاظ قرآنی کار شایسته ای برای دانش آموزان انجام دهد.
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۳:۰۱
0
0
کاش یه فکر اساسی برای قرآن بچه ها بشه.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۳:۰۳
0
0
درسته بچه هامون از نظر قرآنی خیلی ضعیف هستن
captcha