تربیت 100 هزار حافظ در تونس؛ گامی برای مقابله با تروریسم
کد خبر: 3502443
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

تربیت 100 هزار حافظ در تونس؛ گامی برای مقابله با تروریسم

گروه بین‌الملل: وزیر امور دینی تونس گفت: اجرای طرح تربیت 100 هزار حافظ قرآن در طول سه سال در این کشور، اقدامی در راستای حمایت از تلاش‌های انجام‌شده در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم است.

طرح 100 هزار حافظ قرآن در تونس ؛ ارتقای جایگاه قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری بين‌المللي قرآن(ايكنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «jawharafm.net»، محمد خلیل، وزیر امور دینی تونس، دیروز، نهم خردادماه، که برای نظارت برای اجرای طرح تربیت 100 هزار حافظ قرآن به استان «أریانه» این کشور سفر کرده بود، گفت: این برنامه، یک طرح دولتی است و تمامی امکانات مادی و انسانی لازم برای موفقیت آن فراهم شده است.

وی در این دیدار که جمعی از نمایندگان انجمن ملی قرآن تونس و انجمن‌های قرآنی مناطق مختلف این کشور حضور داشتند، افزود: طرح تربیت 100 هزار حافظ قرآن در تونس به مدت سه سال به اجرا در می‌آید و هدف از اجرای آن، حمایت از تلاش‌های انجام‌شده در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم است.

محمد خلیل تصریح کرد: تلاش برای ارتقای جایگاه قرآن و بازگرداندن اعتبار به جایگاه این کتاب الهی در پاکی روح و رفتار، یک جنجال رسانه‌ای نیست ـ همان‌طور که برخی آن را توصیف می‌کنند؛ بلکه بخشی از یک برنامه جامع است که وزارت امور دینی تونس آن را با هدف تربیت نسلی میانه‌رو و پایبند به هویت اسلامی ـ عربی و به‌دور از اغراق و افراط‌گرایی اجرا می‌کند.

محمد مشفر، رئیس انجمن ملی قرآن تونس نیز طی سخنانی تأکید کرد: این انجمن با بیش از 600 شعبه‌ قرآنی تحت نظارت در نقاط مختلف این کشور، به آموزش حفظ قرآن و تفسیر این کتاب الهی طبق شیوه‌ای که مورد تأیید علما و ائمه مسجد «الزیتونه» تونس است، می‌پردازد.

وی گفت: کمیته‌هایی به‌منظور تدوین محتوا، اهداف و سازوکارهای آموزش حفظ قرآن با هدف انس بیشتر با این کتاب الهی و موفقیت طرح 100 هزار حافظ قرآن تشکیل شده است.

محمد مشفر تصریح کرد: این طرح توسط وزارت امور دینی تونس و به‌منظور ارتقای جایگاه قرآن و تبیین نقش آن در مقاومت در برابر افراط‌گرایی و تعصب دینی اجرا می‌شود.

طرح آموزش حفظ قرآن به ۱۰۰ هزار شهروند تونسی در طول سه‌سال، اسفندماه سال گذشته در استان نابل این کشور آغاز شد، این طرح در سایر استان‌های این کشور ادامه می‌یابد.
captcha