بازسازی و مرمت آرامگاه حضرت مراد انصاری در سنندج
کد خبر: 3502976
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

بازسازی و مرمت آرامگاه حضرت مراد انصاری در سنندج

گروه اجتماعی: در پی تعرض افراد سودجو به آرامگاه متبرکه حضرت مراد انصاری (ره) معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان از بازسازی کامل این آرامگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 11 خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از بازسازی آرامگاه حضرت مراد انصاری در روستای آرندان سنندج خبر داد و اظهار کرد: در پی تعرض افراد سود جو به این آرامگاه و تخریب سنگ قبر این اداره کل با همراهی هیات امناء اقدام به بازسازی و مرمت این مکان مذهبی کرد.

وی با اشاره به اینکه این آرامگاه بازسازی شده است، افزود: سنگ قبر جدید و تجهیزات امنیتی نصب شده و این آرامگاه  از امروز آماده پذیرایی از زائران است.

حجت‌لاسلام عباسپور با اشاره به اهمیت و جایگاه این بقعه متبرکه بین اهالی کردستان بیان کرد: با توجه به جایگاه این صحابه گرانقدر پرونده قضایی از طریق پاسگاه منطقه با جدیت در حال پیگیری است.

معاون فرهنگی اوقاف کردستان آرامگاه مراد انصاری را از جاذبه های گردشگری مذهبی خاص سنندج دانست و اعلام کرد: قرار گرفتن در دل کوهستان  و در میان باغ‌های آرندان جایگاه خاصی به  این آرامگاه داده است به طوری که تلفیق طبیعت و این آستان مقدس موجبات آرامش پایان ناپذیری را برای زائران فراهم می آورد.

وی در پایان با معرفی این صحابه عظیم الشان پیامبر خاطر نشان کرد: حضرت مراد انصاری یکی از هزاران صحابه گرانقدر و والا مقامی است که در خدمت رسول‌الله (ص) برای ارتقای شریعت محمدی و اعلای کلمه توحید هزاران کیلومتر راه را پیموده و به ایران و مناطق آرندان برای جهاد فی‌سبیل‌الله تشریف آوردند تا پیمانی را که با رهبر دین و دنیایش بسته بود به اتمام برساند.

مرقد حضرت مراد انصاری در نزدیکی روستای آرندان در 13 کیلومتری شهر سنندج قرار گرفته که این صحابه بزرگ به روایتی نه کاملا دقیق همراه برادرش حضرت حسن انصاری فرزندان خلف حضرت ایوب انصاری هستند که هر سه به عنوان همسنگر و یار وفادار پیامبر (ص) در غزوات اسلام شهید شدند که به رسم شهادت صحابه در هر کجا که شهید شوند در همان مکان مدفون خواهند شد. ایشان هم به اتفاق برادرش حضرت حسن انصاری در اطراف آرندان شهید و مدفون هستند.

بازسازی و مرمت آرامگاه حضرت مراد انصاری در سنندج

بازسازی و مرمت آرامگاه حضرت مراد انصاری در سنندجبازسازی و مرمت آرامگاه حضرت مراد انصاری در سنندجبازسازی و مرمت آرامگاه حضرت مراد انصاری در سنندجبازسازی و مرمت آرامگاه حضرت مراد انصاری در سنندج

captcha