اجرای تئاتر «قیام مسجد گوهرشاد» طی ماه رمضان در مشهد
کد خبر: 3503502
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

اجرای تئاتر «قیام مسجد گوهرشاد» طی ماه رمضان در مشهد

گروه هنر: کارگردان تئاتر مشهد از اجرای تئاتر قیام مسجد گوهرشاد طی ماه مبارک رمضان در شهر مشهد خبر داد.

محمد جهان‌پا، کارگردان برجسته تئاتر مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از اجرای تئاتر قیام مسجد گوهرشاد طی ایام ماه مبارک رمضان در مشهد خبر داد.
وی ادامه داد: امسال فرهنگسرای زیارت سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد از شب اول ماه مبارک رمضان پیرامون هشتمین سالگرد قیام مسجد گوهرشاد، تئاتری را به روی صحنه برده است.
جهان‌پا افزود: نگارش این اثر را میلاد کاشانی انجام داده است که در استودیو رادیامون با مدیریت علی زکریایی مراحل فنی صورت گرفت تا کار برای اجرا آماده شود.
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه از 17 خرداد این تئاتر به روی صحنه رفته است، عنوان کرد: زمان اجرای تئاتر قیام مسجد گوهرشاد طی 17 شب به مدت 45 دقیقه است که در این مدت هر شب برای حدود 400 مخاطب برنامه را اجرا می‌کنیم.
این کارگردان تئاتر ادامه داد: گوهرشاد مختص مشهد است از همین رو ما بعد از توافق با دوستان می‌خواهیم کاری کنیم در طول تابستان نیز این نمایش را اجرا کنیم تا همه مردم از آن استفاده کنند.
وی در خصوص تحقیقات و زمان به کار برده شده برای اجرای نمایش اظهار کرد: چون دبیرخانه طرح ملی گوهرشاد چند وقتی است که درباره قیام تاریخی مسجد گوهرشاد و پیرامون  آن راه‌اندازی شده است لذا تحقیقات بسیاری در زمینه تاریخ شناسی و تاریخ مستند در آن صورت گرفته است.
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه 30 نفر در این پروژه حضور دارند، عنوان کرد: کارگردانی این اثر را محمد جهان‌پا بر عهده دارد، مهدی شریفی، دستیار کارگردان است که محمدرضا علوی، یوسف سلطانی، جلال کریم‌زاده، مهدی احمدی و مهین شهرکی به عنوان بازیگران در این نمایش حضور دارند؛ ضمن اینکه طراحی صحنه را کوروش خلیلی‌پور از اعضای گروه «جلوه هشتم» بر عهده دارد.
captcha