آثار استاد سبزواری ملهم از دستورات قرآنی است
کد خبر: 3505807
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
پرویز:

آثار استاد سبزواری ملهم از دستورات قرآنی است

گروه ادب: سخنگوی انجمن قلم ایران گفت: هیچ قطعه شعری از استاد سبزواری را نمی‌یابید که ملهم از دستورات قرآنی و یا هدایتگر به سمت خداوند متعال و تبعیت از دستورات دینی نباشد.

محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره درگذشت استاد حمید سبزواری گفت: وی از شعرای انقلابی، توانمند و متعهد بود که طی مدت زمان اخیر به دلیل کهولت سن دچار مشکلات جسمی شد و در یک سال اخیر بیماری‌اش شدت پیدا کرد و در نهایت در سن 91 سالگی از دنیا رفت که درگذشت وی ضایعه‌ای برای حوزه شعر انقلابی، ایرانی و فارسی است.
وی افزود: اگر دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب و شعرخوانی آنها را مرور کنیم، استاد سبزواری چند سال پیش در یکی از جلسات شعری خواند و مورد تجلیل رهبری قرار گرفت و تعبیری قریب به این مضمون داشت که در دوران پیری هم می‌شود شعر محکم و جوان گفت. 
پرویز با بیان اینکه وی از اعضای اولیه و مؤسس انجمن قلم ایران بود و در جلسات هیئت نیز با جدیت حضور می‌یافت، ادامه داد: یکی از شاخصه‌های شعر استاد، پایبندی به انقلاب و شور و اشتیاق انقلابی بود و در میان اشعار وی شعری دیده نشده که نشان از روحیه انقلابی ضعیف استاد باشد؛ از این رو در همه آثارش روحیه انقلابی دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: استاد سبزواری هم به لحاظ شخصی فردی متعهد و متدین بوده و هم به لحاظ سیاسی محکم و معتقد به انقلاب بود و جزء پیروان راستین ولایت چه در دوران زعامت امام خمینی(ره) و چه دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بود و در جلسات خصوصی نیز این استواری و تبعیت از ولایت و پیروی از رهبری مورد تأکید وی بود.
پرویز در ادامه با بیان اینکه آثار استاد سبزواری جزء آثار ماندگار انقلاب خواهد بود، گفت: شاید بیش از صد اثر وی به صورت ترانه و سرود اجرا و از صدا و سیما پخش شده، همچنین مجموعه آثار وی هم یک بار توسط انجمن قلم ایران در آثار پیشکسوتان به چاپ رسیده است.
سخنگوی انجمن قلم ایران درباره گرایش‌های قرآنی در آثار استاد سبزواری گفت: عموم شاعران ایران، شاعران متعهد به انقلاب اسلامی هستند و رهنمودهای قرآنی در آثارشان به ویژه آثار استاد سبزواری به وفور به چشم می‌خورد و اگر ریشه‌یابی کنید، هیچ قطعه شعری را نمی‌یابید که ملهم از دستورات قرآنی و یا هدایتگر به سمت خداوند متعال و تبعیت از دستورات دینی نباشد و یا بی‌ارتباط با انقلاب اسلامی باشد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۵:۰۱
0
0
خدایش بیامرزد
ادیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۵:۰۴
0
0
خدا رحمتشون کنه شاعر خوبی بود
captcha