برگزاری مسابقه تلگرامی «با قرآن تا رضوان» در کردستان
کد خبر: 3506003
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

برگزاری مسابقه تلگرامی «با قرآن تا رضوان» در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم الذکر الحکیم، از برگزاری مسابقه قرآنی در فضای تلگرام با عنوان« با قرآن تا رضوان» برای اولین بار به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان کردستان خبر داد.

سیدعباس حسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم الذکر الحکیم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از کردستان، از برگزاری مسابقه قرآنی در فضای تلگرام با عنوان« با قرآن تا رضوان» برای اولین بار به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان کردستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مسابقه قرآنی برای اولین بار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی طراحی و تدوین شده است، افزود: این مؤسسه در تلاش است تا با بهرگیری از فضای مجازی و امکانات به روز زمینه انس و الفت هر چه بیشتر مخاطبان را با قرآن کریم فراهم کند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم الذکر الحکیم با اشاره به برگزاری این مسابقه قرآن در دو رشته بیان کرد: مسابقه تلگرامی «با قرآن تا رضوان» دررشته قرائت و در دو بخش قرائت تحقیق و تدویر ترتیل برای علاقمندان برگزار شده است.

وی با اشاره به چگونگی شرکت در این مسابقه قرآنی عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این رقابت قرآنی باید فایل صوتی خود را به آدرس کانال تلگرامی @zekrolhakim ارسال کنند.

حسینی با اشاره به برگزاری این مسابقه در چهارمرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی و پایانی بیان کرد: در مرحله مقدماتی که ویژه فصل بهار و تابستان است، شرکت‌کنندگان باید آیات 255 سوره بقره، آیه هشت سوره التحریم، آیه 35 سوره النور را تلاوت و فایل صوتی خود را به آدرس سایت ارسال کنند.

وی آیات منتخب مرحله نیمه نهایی را شامل آیه 255 تا 256 سوره بقره، آیات 6 تا 8 سوره التحریم و آیات 35 تا 37 سوره نور دانست واعلام کرد: مرحله نیمه نهایی این رقابت قرانی در فصل پاییز برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم الذکر الحکیم افزود: مرحله نهایی مسابقه تلگرامی «با قرآن تا رضوان» شامل تهیه فایل صوتی از تلاوت آیات 253 تا 257 سوره بقره، یک تا هشت سوره التحریم و 35 تا 42 سوره النور بوده که در فصل زمستان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: آیات اراسالی باید بدون اکوگذاری و با فرمت mp3 باشد و در مسابقه از هر شرکت کننده در هر رشته یک فایل در مسابقه شرکت داده خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه بانوان در رشته تدویر ترتیل می توانند در این مسابقه شرکت کنند، یادآور شد: در مرحله پایانی که به صورت حضوری برگزار می‌شود، حفظ، ترجمه و معنی آیات تلاوت شده مدنظر است که در پایان به نفرات برتر جوایزی نفیسی اهدا می‌شود.

captcha