گراميداشت ياد پدر شعر انقلاب در شوشتر
کد خبر: 3506285
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

گراميداشت ياد پدر شعر انقلاب در شوشتر

گروه هنر: همایش «شعر و آهنگ انقلاب» به مناسبت نكوداشت ياد استاد حميد سبزواری؛ شاعر انقلاب، پنج شنبه سوم تیرماه در شوشتر برگزار می​شود.

به گزارش خبرگزاری بينالمللي قرآن(ايكنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شوشتر، همایش شعر و آهنگ انقلاب به همت انجمن شعر و موسیقی شوشتر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

علي بهرامي رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با اعلام این خبر گفت: با توجه به درگذشت پدر شعر و آهنگ انقلاب؛ استاد حمید سبزواری و خدمات ارزنده ایشان در عرصه فرهنگ و هنر انقلابی به ویژه شعر و موسیقی انقلابی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با همکاری انجمن​های فرهنگی و هنری به ویژه انجمن موسیقی و انجمن ادبی اندیشه در نظردارد همایشی تحت عنوان «شعر وآهنگ انقلاب» برگزار كند.

بهرامی افزود: استاد سبزواری خالق ترانه​های معروفی همچون «دریغا»، «شهید مطهری»، «راه رجا»، «خجسته باد این پیروزی»، «خمینی ای امام»، «شهید وطن» و... یقینا تاثیر فراوانی در رشد و بالندگی موسیقی انقلابی داشت و نوع ترانه سرایی ایشان به گونه​ای بود که ضمن اینکه از محتوای غنی و پرمغزی برخوردار بود از سادگی و روانی بالایی نیز بهره داشت و همین امر سبب شد تا این سرودها و ترانه​ها بين مردم زمزمه شوند و تاکنون هم از نوعی تازگی برخوردارند.

وی اعلام كرد: در این همایش ضمن دعوت از شاعران و اهالی موسیقی جهت اجرای برنامه با محتوای دینی و انقلابی از وجود اساتید و سخنرانان برجسته استان نیز با محوریت پرداخت به تأثیر ترانه، تصنیف​ها و شعرهای استاد سبزواری در مسیر انقلاب، استفاده خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر یادآورشد: پرداختن به شخصیت​های برجسته ملی و انقلابی همچون زنده یاد حمید سبزواری از وظایف همه دستگاههای فرهنگی ست. باید ضمن نکوداشت یاد و خاطره اين شاهعر، به تبیین بیش از پیش آثار و شخصیت وي پرداخت تا گنجینه​های علم و هنر و فرهنگ و معرفت در ایران عزیز محفوظ باقی بمانند.

گفتنی است؛ این رویداد فرهنگی ادبی و دینی، پنج شنبه سوم تیرماه با حضورمردم، مسئولان و هنرمندان در تالار فرهنگ برگزار خواهد شد.

captcha