اعلام اسامی منتخبان پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» + زندگینامه
کد خبر: 3506935
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

اعلام اسامی منتخبان پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» + زندگینامه

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی پانزدهمین همایش عمری با قرآن از شش فعال و پیشکسوت قرآنی کشورمان تجلیل صورت می‌گیرد‌.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن» هر ساله طی ایام ماه مبارک رمضان و در نیمه ماه میهمانی خدا، به همت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و به همت فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.
امسال نیز پانزدهمین دوره این همایش که با حضور مسئولان و جمعی از قرآنیان شهر تهران برپا خواهد شد از شش فعال قرآنی کشور با اعطای لوح سپاس و هدایایی تجلیل می‌شود.
در زمینه آموزش و قرائت قرآن کریم از سیدعباس میرداماد، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان، احد اصل‌محمدی، مدرس قرآن و رحیم قربانی، رئیس مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی استان تهران تقدیر خواهد شد.
اعلام اسامی منتخبان پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» + زندگینامه
سیدعباس میرداماد متولد 1343 در تهران است. او فراگیری قرآن کریم را از 9 سالگی در مسجد محل سکونت آغاز و با تشویق والدین خصوصاً همراهی پدر در جلسات دوره‌ای با قرائت قرآن آشنا شد و نزد اساتیدی همچون حمیدیان و حسین دریانی مقدمات فراگیری فنون قرائت و تجوید را فراگرفت و با درک محضر استادالاساتید مولایی(مرحوم ابراهیم پورفرزیب) در این زمینه به ارتقای سطح تخصصی هنر قرائت قرآن کریم پرداخت.
اولین سفر تبلیغی او در فروردین سال 1357 با سرپرستی آیت‌الله سبحانی و 20 نفر از قاریان و حافظان قرآن از سوی یک مؤسسه غیردولتی به کشور عربستان سعودی بود که در رادیو جده قرائت کرد. با انقلاب شکوهمند اسلامی به امر آموزش قرآن پرداخت و شاگردان زیادی در این عرصه تربیت و پرورش داده است. وی با اعزام به بیش از 16 کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی و 30 سال داوری مسابقات قرآن همچون دیگر قاریان ارزشمند جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرین عرصه ترویج قرآن شد.
اعلام اسامی منتخبان پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» + زندگینامه
احد اصل‌محمدی، مدرس قرآن کشورمان نیز متولد 1343 تهران است. فراگیری قرآن را نزد پدرش مرحوم «بیوک اصل‌‌محمدی» که یکی بنیان‌گذاران علم قرائت در کشور بود، آغاز کرد و همچنین نزد مرحوم سرهنگ منصور مسگرها ادامه داد تا هم اکنون که افتخار شاگردی سیدمحسن موسوی‌‌بلده را دارد.
کسب رتبه دوم رشته قرائت قرآن در مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 1363‌، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن چون تجوید، صوت و لحن و... از سال 67 تاکنون در مؤسسات، حسینیه‌ها و مساجد به‌ویژه مسجد امام علی(ع) در شهر هامبورگ آلمان، عضویت در شورای عالی قرآن، داوری ده‌ها مسابقات استانی و شهرستانی و سراسری، سفرهای تبلیغی به کشورهای عربستان، پاکستان، بنگلادش، آلمان، اتریش و ... برای تلاوت قرآن و استقبال مستمعین از افتخارات اوست.
اعلام اسامی منتخبان پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» + زندگینامه
رحیم قربانی از دیگر تجلیل‌شوندگان این مراسم است. وی فارغ‌التحصیل رشته دندان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در سال 1375، دارای رتبه‌های اول تا سوم در مسابقات قرآن بسیج، دانشجویان کشور و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مربی و معلم قرآن کریم از سال 1365 تاکنون، مدرس قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی است.
مسئولیت‌های قرآنی همچون بنیاد قرآن و نهج‌البلاغه دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی استان تهران، مؤسس و مسئول مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، دبیر ده‌ها مسابقه، همایش و جشنواره‌های قرآن به‌ویژه همایش سوره‌های سرخ که به تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی می‌پردازد و ده‌ها خدمات ارزنده قرآنی نام وی را در ردیف خادمان قرآن کریم قرار داده است.
براساس روال هرساله این همایش از هنرمندان قرآنی کشورمان و بانوی مدرس جامعه قرآنی تجلیل می‌شود.
اعلام اسامی منتخبان پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» + زندگینامه
محمدحسین لطیفی، هنرمند و کارگردان قرآنی است، طی این همایش مورد تقدیر قرار می‌گیرد. وی متولد 25 اسفند سال 1341 از تهران است. او که فعالیت‌های هنری خود را با نقاشی و مجمسه‌سازی آغاز کرد و به‌دنبال آن به هنر نقاشی متحرک پرداخت و وارد عرصه فیلم‌سازی شد.
لطیفی با تولید 10 اثر تلویزیونی و بیش از هفت اثر سینمایی از کارنامه هنری موفقی برخوردار است. ساخت سریال‌های مناسبتی به‌ویژه در ایام ما مبارک رمضان و محرم‌الحرام، همچنین سریال‌های فاخر، صاحب‌دلان و تنهایی لیلا با رویکرد مفاهیم قرآن کریم و همچنین بهره‌گیری از معارف قرآنی به‌ویژه نماز در اکثر آثار، نام وی را در ردیف هنرمندان پیشکسوتان قرآنی قرار داد.
اعلام اسامی منتخبان پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» + زندگینامه
مریم حاجی عبدالباقی نیز از جمله بانوانی که عمری را در راه تدریس قرآن و علوم قرآنی قرار داده است و در پانزدهمین همایش عمری با قرآن از وی تجلیل می‌شود. وی متولد 1344 است. او از کودکی علاقه‌مند به فراگیر علوم قرآنی شد و از 18 سالگی به امر تدریس قرآن به کودکان و نوجوانان پرداخت. وی در سال 1375 موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و در سال 1377 برای تحصیل در مقطع دکترای علوم قرآنی رتبه اول این رشته را در دانشگاه تهران به دست آورد.
سپس مشغول به امر تدریس قرآن در مدارس «روشنگر» و «طلیعه نور» شد. همچنین پایان‌نامه کارشناسی ارشد وی در زمینه گرد‌آوری و تحلیل سنت‌های تاریخی ـ اجتماعی قرآن کریم و موضوع پایان‌نامه دکترایش نیز ملاک‌های صحت تفسیر قرآن کریم است. برخی از سوابق علمی و پژوهشی عبدالباقی شامل مقالاتش در زمینه بررسی تطبیقی حجاب در روش قرآن کریم و جمهوری اسلامی، نماز و تأثیرات آن، پوشش و آراستگی  و تقابل عقل و جهل در آینه آیات و روایات و سایر موضوعات در زمینه علوم قرآنی است.
تدریس در دانشگاه‌های الهیات دانشگاه الزهرا دانشکده اصول دین، حسینیه ارشاد، کارشناسی امور قرآن و معارف اسلامی در صدا و سیما و دیگر مراکز فرهنگی در حال حاضر از فعالیت‌های این بانوی قرآنی محسوب می‌شود.
اعلام اسامی منتخبان پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» + زندگینامه
این همایش نیز نگاهی به تجلیل از ناشران قرآنی دارد که در این راستا از علی مطلب، ناشر قرآن کریم تجلیل می‌شود. وی که از سال 1365 مدیر بنیاد نشر قرآن کریم بوده است، متولد 1322 است.
مطلب با پیگیری‌ها و مداومت در انتشار قرآن و نیز انتشار کتب آموزشی مرتبط با علوم قرآنی از جمله روخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید و .. همواره پیشتاز طبع و نشر قرآن کریم در قطع وزیری، رقعی و رحلی در شمارگان قابل توجهی بوده است به طوری که تولیدات و انتشارات قرآن از سوی وی و همکارانشان در بنیاد نشر قرآن مورد توجه ویژه مقام معظم رهبر شد به گونه‌ای که ایشان طی بخشی از یادداشتی به خادمین قرآن در این بنیاد فرمودند «ابتکار شایسته شما برادران عزیز که فرصت و امکان استماع کلام خدا را به مشتاقان آن خواهد بخشید، موجب قدردانی و سپاسگزاری است.
همچنین شرکت در نمایشگا‌‌ه‌های متعدد قرآنی به ویژه نمایشگاه کتاب فرانکورت آلمان نام وی را در ردیف منتخبین پانزدهمین همایش عمری با قرآن قرار داد.
یادآور می‌شود، پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» چهارشنبه، 2 تیرماه ساعت 18:30 در بزرگراه شهید گمنام، ابتدای بزرگراه کردستان، تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.
captcha