گسترش مناطق آزاد زمینه‌ساز ورود کالاهای قاچاق غیرفرهنگی
کد خبر: 3507210
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
احمدی تأکید کرد:

گسترش مناطق آزاد زمینه‌ساز ورود کالاهای قاچاق غیرفرهنگی

گروه جامعه: یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از گسترش مناطق آزاد انتقاد کرد و گفت: مناطق آزاد زمینه‌ای برای بروز کالای قاچاق هستند و نتیجه آن مشاهده انواع محصولات غیرفرهنگی و ضد فرهنگی با اثرات بسیار مخرب در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ابراز نگرانی‌ و ناراحتی مقام معظم رهبری پیرامون کم کاری دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تولید محصولات فرهنگی و همچنین جلوگیری از ورود محصولات مخرب غیر فرهنگی گفت: شورا مسئولیت اجرایی ندارد بلکه قوانین را تصویب و ابلاغ می‌کند.

وی با بیان اینکه به تازگی صحبت از نظارت شورا برعملکرد دستگاه‌های فرهنگی نیز به میان آمده است گفت: اخیرا این موضوع مورد بحث قرار گرفته است ولی هنوز به نتیجه جدی نرسیده است.

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی قانون را تصویب و به دولت ابلاغ می‌کند، گفت: دولت باید ناظر اجرا باشد چرا که مجلس به جزئیات کار نمی‌رسد، به ویژه در امور فرهنگی که بسیار گسترده است، باید توسط دولت اجرایی شود.

وی موضوع عروسک‌ها و اسباب بازی‌هایی که همخوانی با فرهنگ ایرانی - اسلامی ندارند را یکی دیگر از حوزه‌های مهم فرهنگی خواند و گفت: این موضوع نیز صدمات زیادی را برای فرهنگ جامعه به دنبال داشت که با هوشمندی مقام معظم رهبری تلنگری به مسئولان مربوطه وارد و تا حدی در رفع نواقص آن تلاش شد.

درگیری مسئولان با یکدیگر زمانی برای کار کردن باقی نمی‌گذارد

وی درگیری میان مسئولان کشور و تهمت و نسبت‌های دروغ به یکدیگر روا داشتن را سبب کوتاهی در وظایف و غفلت از مسئولیت‌هایشان خواند و گفت: اگر اجرای وظیفه به مهم‌ترین دغدغه مسئولان فرهنگی تبدیل شود، زمانی برای جنجال و درگیری باقی نمی‌ماند تا شاهد ناراحتی و نگرانی مقام معظم رهبری باشیم.

همین بارهای ته لنج برای گسترش اقلام غیرفرهنگی کافیست

حجت‌الاسلام احمدی از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری را مقابله با تولید محصولات مخرب و غیرفرهنگی که بار منفی به همراه دارند دانست و گفت: قانونی وجود دارد که هر لنجی می‌تواند مقداری ته لنج، بار با خود به داخل کشور بیاورد. همین مقدار کم کافیست تا قاچاق وارد کشور شود.

وی همچنین از گسترش مناطق آزاد انتقاد کرد و گفت: نمایندگان مجلس هریک درصدد بودند تا منطقه آزادی را به حوزه انتخابی خود اختصاص دهند. همین مناطق آزاد زمینه‌ای برای بروز کالای قاچاق هستند که نتیجه آن مشاهده انواع محصولات غیرفرهنگی و ضد فرهنگی با اثرات بسیار مخرب در کشور می‌شود.

رئیس مرکز مطالعه و تدوین علوم انسانی سمت با تأکید بر اینکه مسائل اجتماعی دارای پیوستگی عمیقی به یکدیگر هستند گفت: کم کاری در زمینه تولید محصولات فرهنگی از غفلت در برخی مسئولیت‌های اجتماعی و غرق شدن در پست و مقام و کسب ثروت صورت می‌گیرد.

وقتی مجبوریم مهر و تسبیح را از چین بیاوریم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، سودهای بانکی بالا، پاداش‌های بی مورد میان رؤسا و ... را سبب ایجاد فساد دانست و گفت: در چنین شرایطی افراد به فکر سرمایه گذاری در داخل کشور نیستند و سود بانکی را ترجیح می‌دهند، نتیجه آن می شود مهرو تسبیحی که باید از چین وارد کشور کنیم.


captcha