مسئولی برای نظارت بر ورود کالاهایی با عکس‌های حیازدا پیدا نکردیم
کد خبر: 3505663
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
اصلانی:

مسئولی برای نظارت بر ورود کالاهایی با عکس‌های حیازدا پیدا نکردیم

گروه جامعه: رئیس بسیج جامعه زنان کشور به کالاهایی که بعضا به انواع عکس‌های حیا زدا و غیراسلامی منقش هستند، اشاره کرد و گفت: وقتی پیگیر این موضوع شدیم دریافتیم در واقع نهادی نسبت به فرهنگی که از طریق یک کالا وارد کشور می‌شود، توجهی ندارد.

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ابراز نگرانی‌های مقام معظم رهبری پیرامون کم کاری مسئولان در حوزه محصولات فرهنگی اظهار کرد: مسائل فرهنگی همیشه دستخوش جناح بازی بوده، این در حالی است که بسیاری از این جناح‌ها قائل به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی نیستند.

وی ادامه داد: برخی از این جناح‌ها از خود ابداعاتی دارند و به موضوعات فرهنگی شخصی می‌نگرند و معتقد هستند مسائل فرهنگی و رصد و نظارت آن را نباید دولتی و حاکمیتی کرد و ممیزی‌ها را زیر سوال می‌برند!

رئیس بسیج جامعه زنان کشور به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد ولنگاری‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد: ایجاد چنین شرایطی در نتیجه سر کار آمدن دیدگاه‌های سکولاریستی در مقاطع مختلف زمانی است.

اصلانی با تأکید بر اینکه وظیفه حاکمیت اسلامی، به بهشت بردن مردم است، تصریح کرد: امام علی(ع) بارها بر این موضوع در نهج‌البلاغه تأکید کردند، به نحوی که از مضمون حرف ایشان چنین قلمداد می‌شود که حاکمیت وظیفه همه جانبه در رفع نیازهای دنیوی و اخروی مردم دارد.

غفلت از اجرای قانون پیوست نگاری فرهنگی

وی پیوست نگاری فرهنگی را یکی دیگر از ملزومات مورد نیاز جامعه برشمرد و گفت: امروز پیوست نگاری فرهنگی با جدیت دنبال نمی‌شود و دغدغه‌ای برای پیگیری آن وجود ندارد. در این راستا در بسیج جامعه زنان به آموزش پیوست نگاری فرهنگی اقدام کرده‌ایم و زیرساخت‌های آن از طریق تربیت نیروی انسانی مناسب دنبال می‌شود.

وی به محصولاتی که از خارج کشور وارد می‌شود که محتوای اخلاقی مناسبی ندارند و یا بعضا کالاهایی دیده می‌شود که به انواع عکس‌های حیا زدا و غیراسلامی منقش هستند، اشاره کرد و گفت: هیچ یک از این کالاها پیوست فرهنگی ندارند و به راحتی پشت ویترین مغازه‌ها قرار می‌گیرند.

توجه هیچ نهادی به ورود فرهنگ

اصلانی به پیگیری این موضوع از سوی بسیج جامعه زنان اشاره و عنوان کرد: وقتی پیگیر این موضوع از سازمان استاندارد شدیم اظهار کرد ما فقط کیفیت کالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین وقتی اداره گمرک را مخاطب قرار دادیم بیان کردند که این موضوع به آنان ارتباطی ندارد. در واقع هیچ نهادی نسبت به فرهنگی که از طریق یک کالا وارد کشور می‌شود توجهی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از این کالاها حتی قاچاق هم نیستند و از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند، گفت: اصلا قانونی برای توجه و  بررسی مسائل فرهنگی برخی محصولات وجود ندارد.

اصلانی از جمله محصولات فرهنگی که جامعه امروز با توجه به تمایل نوجوانان و جوانان به حضور در فضای مجازی، بیشتر به آن نیاز دارد را اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی‌های رایانه‌ای برشمرد و عنوان کرد: در این راستا نیاز به تولیدات فاخر در گستره وسیع داریم.

کتاب‌های حوزه کودک بسیار ضعیف است

وی کتاب‌های حوزه کودک را بسیار ضعیف ارزیابی و عنوان کرد: تولید کتاب و ترانه کودکانه منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. راهکارها در این زمینه بسیار است اما عزم جدی برای ورود به این قضیه وجود ندارد.

اصلانی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: «برخی مواقع در مقابل تولید یا ورود کالاهای فرهنگی مضر، موضع‌گیری و اقدامی نمی‌شود، زیرا این ترس وجود دارد که متهم به جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات شوند» اشاره و اظهار کرد: این امر در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی به نوجوان خود اجازه نمی‌دهند به همه بخش‌های مطالب اینترنتی دسترسی داشته باشند و در حال پییگری موضوع اینترنت پاک هستند.

وی در پایان یادآور شد: بیان چنین مسائلی و ترس از متهم شدن به جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات هجویاتی است که از سوی دشمنان به مغز برخی افراد واداده فرهنگی القا شده است، در حالی که خود آنها بیشترین پیشگیری و رصد را بر فعالیت کاربران نوجوان خود در فضای مجازی دارند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۸:۳۵
0
0
سركار خانم اصلاني با تشكر از دغدغه هاي جنابعالي خواهشمند است نام چند محصول فاخر تشكل خود را در زمينه هايي كه ياد كرديد نام ببريد؟؟؟؟؟؟؟
captcha