ارادت پدر شعر انقلاب به رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3508083
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
فیض مطرح كرد:

ارادت پدر شعر انقلاب به رهبر معظم انقلاب

گروه ادب: تدوینگر كتاب خاطرات استاد حمید سبزواری گفت: پدر شعر انقلاب ارادت خاصی به مقام معظم رهبری داشت كه نمونه‌اش را در شعری كه در جریان ترور مقام معظم رهبری سروده بود می‌توان دید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مصطفی فیض، تدوینگر كتاب خاطرات استاد حمید سبزواری با عنوان «حال اهل درد» با اشاره به ارادت و علاقه شدید پدر شعر انقلاب به مقام معظم رهبری گفت: استاد سبزواری ارادت خاصی به مقام معظم رهبری داشت كه یک نمونه‌اش را در شعری كه در جریان ترور مقام معظم رهبری سروده بود، می‌بینیم كه استاد آن شعر را با این ابیات شروع كردند: 
«ای جان جراحتی كه تو را بر تن آمده/تنها نه بر تن تو به جان من آمده
نبود شگفت گر ره روشنگران زنند/خفاش خصم صبحگه روشن آمده»
وی افزود: علاوه بر این، پس از رحلت امام خمینی(ره) نیز استاد سبزواری شعری با عنوان «به جای امام(ره)» برای مقام معظم رهبری سرود.
مولف كتاب «حال اهل درد» در ادامه درباره آشنایی استاد حمید سبزواری با موسیقی نیز اظهار کرد: حمید سبزواری با موسیقی نیز آشنا بود و همواره حین سرودن شعر، آن را به شكل سرود و با ضرب و ریتم زمزمه می‌كرد. مثلاً به یاد دارم كه وی سرود «دشمن بداند ما...» را خودش اجرا می‌كرد. این نشان دهنده تسلط استاد بر موسیقی و سرود بود.
فیض درباره خصوصیات اخلاقی پدر شعر انقلاب گفت: درب خانه استاد حمید سبزواری به روی همه باز بود. خانه باصفایی داشت و دایم زنگ این خانه زده می‌شد. جالب این بود كه اهل خانه و خود استاد سبزواری حوصله بالایی داشتند و بسیار مهمان‌نواز بودند. خود من در اوقات مختلف روز خدمت استاد می‌رسیدم و این استاد پیشکسوت ساعت‌ها با حوصله فراوان و بدون خستگی با من صحبت می‌كرد.
وی افزود: یكی از نكات مثبت خصوصیات اخلاقی استاد سبزواری كه برای من بسیار جالب بود، نحوه برخورد وی با اطرافیان بود. به عنوان مثال در دوران بیماری وی، مداوای اشتباهی صورت گرفت كه باعث كبودی انگشت سبابه او شد و در نهایت به قطع آن انگشت كه برای نوشتن و قلم به دست گرفتن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، شد. از آن به بعد در دستخط استاد یک لرزشی به وجود آمد. نكته جالب نحوه برخورد استاد حمید سبزواری با پرستاران و دكترهای آن بیمارستان بود كه با تجویز داروی اشتباه موجب قطع انگشت او شده بودند. استاد سبزواری با آنان بسیار مهربانانه و با سعه صدر رفتار كرد و حتی شعری در تقدیر از آنها سروده و به آنان تقدیم كرد. این منش استاد سبزواری برای من بسیار جالب بود.
براساس این گزارش، كتاب «حال اهل درد» مروری بر خاطرات و اشعار حمید سبزواری است كه به همت مصطفی فیض در سال 1387 در شمارگان 2 هزار نسخه و 296 صفحه و با قیمت 25 هزار ریال منتشر شده است. 
«حال اهل درد» زندگی‌نامه و خاطرات حمید سبزواری، یكی از چهره‌های برجسته فرهنگی و چهره‌ ماندگار عرصه‌ ادبیات این مرز و بوم است؛ اهل درد یادگار عمر شاعری است كه متاع جان خویش را به لفظ اندك و معنی بسیار در قالب الفاظی جاندار می‌ریخت و همپای ملت خویش با گام‌های استوارِ شعر، راه می‌پیمود.
captcha