سیزدهمین مسابقات سراسری قرائت قرآن در بغداد
کد خبر: 3508093
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

سیزدهمین مسابقات سراسری قرائت قرآن در بغداد

گروه بین‌الملل: سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن با حضور نمایندگان استان‌های مختلف عراق و نیروهای بسیج مردمی در بغداد، پایتخت عراق، در حال برگزاری است.

آغاز سیزدهمین دوره مسابقات ملی تلاوت قرآن در بغداد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن ( ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «ق»، این مسابقات از عصر روز پنجشنبه، 27 خردادماه برابر با دهم ماه مبارک رمضان به همت مؤسسه قرآنی «العراقیه» در بغداد آغاز شده است و امروز، 29 خرداد به کار خود پایان می‌دهد.
32 قاری از بغداد و سایر استان‌های مختلف عراق و نمایندگانی از نیروهای بسیج مردمی این کشور در رقابت‌ها حضور دارند.
ریاست کمیته داوران این مسابقات را استاد «کریم یاسر»، از فعالان قرآنی عراق بر عهده دارد و استاد «علی الخفاجی»، داور بخش وقف و ابتدا، «سید هاشم الجزایری» و «سید محمد والی»، داوران لحن، استاد «یحیی الصحاف» و «صباح عطوان»، داوران صوت و استاد «میثم شاکر عیدان» و استاد «ثائر الکعبی» داوران بخش قواعد تلاوت از اعضای کمیته داوران این رقابت‌ها هستند.
این رویداد قرآنی با تلاوت ممتاز «طاهر مسلم»، نفر نخست سال گذشته این مسابقات آغاز شد و در ادامه «آیت‌الله سیدحسین صدر»، از علمای دینی سرشناس حوزه علمیه عراق طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: «بهترین مسابقات، رقابتی است که در سایه کتاب خداوند متعال و تلاوت و تدبر در آیات آن برگزار شود».
وی افزود: «اگر به دنبال آن هستیم که با کتاب خدا زندگی کنیم، باید به توصیه‌ها و دستورات آن نیز عمل کنیم و ارتباط بین ما و قرآن تنها یک ارتباط ظاهری و به دور از روح قرآن و مفاهیم والای آن نباشد».
آیت‌الله سید حسین صدر گفت: «بر ما لازم است، خود و جامعه را بر اساس اخلاق قرآنی بنا سازیم و آموزه‌های قرآن را در زندگی خود پیاده کنیم و ارتباط ما با قرآن دائمی و تنها منحصر به ماه رمضان نباشد».
در مراسم افتتاحیه این مسابقات، لوح‌های تقدیر از سوی آیت‌الله سید حسین صدر به برخی شرکت‌کنندگان در طرح تصحیح قرائت سوره فاتحه که 25 ماه رجب امسال در حاشیه زیارت میلیونی امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، اهدا و همچنین، از شیخ رافع العامری، مدیر مؤسسه قرآنی «العراقیه» به مناسبت انتخاب وی به‌عنوان عضو کمیته علمی بازنگری در آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تجلیل شد.

captcha