توزیع بسته قرآنی «بصیرت» ویژه روشندلان در اندونزی
کد خبر: 3508418
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

توزیع بسته قرآنی «بصیرت» ویژه روشندلان در اندونزی

گروه بین‌الملل: تعداد 900 بسته قرآنی حاوی یک نسخه دیجیتال قرآن به خط بریل همراه با تقسیر کل آیات با عنوان «قرآن بصیرت» به همت مؤسسه خیریه قطر در میان روشندلان تعدادی از شهرها و جزایر اندونزی توزیع شد.

توزیع قرآن «بصیرت» میان نابینایان اندونزی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه قطری «العرب»، مؤسسه خیریه قطر، طی مراسمی تعداد 900 بسته قرآنی حاوی یک نسخه دیجیتال قرآن به خط بریل همراه با تقسیر کل آیات با عنوان «قرآن بصیرت» را میان روشندلان در شهر «بومالانگ» واقع در جزیره «جاوه مرکزی» و شهر «لامپونگ» در جزیره «سوماترا» توزیع کرد.
این مؤسسه همچنین، در نظر دارد تعداد 1100 بسته از «قرآن بصیرت» را در چهار نوبت در میان روشندلان سایر شهرها و جزایر مختلف اندونزی توزیع کند که دو نوبت در نیمه دوم ماه رمضان و دو نوبت از توزیع این بسته‌های قرآنی نیز در ماه شوال صورت خواهد گرفت.
خانم «تارینی»، مدیر مؤسسه «فینسی» ویژه روشندلان در اندونزی در این باره گفت: ایده تهیه و توزیع قرآن بصیرت اقدام بسیار ارزشمندی است، زیرا می‌تواند زمینه استماع و حفظ قرآن را برای روشندلان تسهیل کند.
قرآن بصیرت، یک مجموعه حاوی یک نسخه قرآن جیبی به خط بریل است که به روشندل کمک می‌کند تا با انتخاب سوره مورد نظر به صورت صوتی به آن گوش دهد و این مصحف دارای امکانات دیگری از جمله تلاوت قرآن با صوت قاریان مختلف است که نابینایان می‌توانند قاری مورد نظر خود را انتخاب کنند.
این مجموعه همچنین، حاوی تفسیر قرآن است که فرد روشندل می‌توان با استفاده از آن به تفسیر آیات مورد نظر گوش فرا دهد.
گفتنی است، مؤسسه خیریه «قطر»، قرآن بصیرت را با همکاری یک شرکت مالزیایی و برای استفاده نابینایان با هدف تسهیل استماع تلاوت قرآن برای آن‌ها و گسترش تدبر در قرآن کریم تولید کرده است.
captcha