مسئولان بدانند؛ برخی عملکرد مدیر مسلمان را عین فرهنگ اسلام می‌دانند
کد خبر: 3508608
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
اوحدی هشدار داد:

مسئولان بدانند؛ برخی عملکرد مدیر مسلمان را عین فرهنگ اسلام می‌دانند

گروه جامعه: دستیار ویژه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در امور فرهنگی بروز فساد در عرصه سیاسی و اقتصادی را در بدبین شدن مردم نسبت به نظام و فرهنگ اسلامی مؤثر خواند و گفت: مسئولان هوشیار باشند؛ برخی توان درک تفاوت ناکارآمدی یک مدیر مسلمان با اسلام را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر اوحدی، دستیار ویژه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در امور فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان اینکه جامعه امروز ما در یک رویارویی فرهنگی با دشمن به سر می‌برد، اظهار کرد: این دشمنی با فرهنگ اسلامی به عنوان فرهنگی که در ملت‌ها روحیه مقاومت و ایستادگی را تقویت می‌کند سابقه طولانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن امروز در میدان جنگ فرهنگی در حال تاخت و تاز است گفت: دشمن برای سست کردن اعتقادات دینی و مذهبی مسلمانان بسیار برنامه‌ریزی‌شده عمل می‌کند و از تکنیک‌های مختلف برای زیر سوال بردن و کم اهمیت جلوه دادن آن استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام اوحدی هدف دشمن را معرفی و برجسته کردن ارزش‌های غیرواقعی به منظور کم رنگ کردن ارزش‌های دینی اصیل دانست و گفت: اباحه‌گری در میان افراد یک جامعه نتیجه فعالیت دشمنان ما است و نباید آن را دست کم گرفت.

دستیار ویژه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در امور فرهنگی با تأکید بر اینکه پدیده دینداری از نظام سیاسی جداشدنی نیست، گفت: هر موفقیتی که در نظام سیاسی اسلامی رخ می‌دهد بر هواداران فرهنگ اسلامی تأثیرگذار است که نمونه واضح آن انقلاب اسلامی ایران است. به همین تریتب ناکارآمدی نظام اداری و اجرایی در کشور نیز بر باور و اعتقادات مردم تأثیرگذار است چرا که این نظام در جامعه اسلامی تعریف شده است.

وی ناکارآمدی نظام اجرایی را از تأثیر مستقیم بر فرهنگ دینی برخوردار دانست و گفت: دشمن از همین خلأ استفاده و به برجسته نمایی آن می‌پردازد. بدین ترتیب فرد روزه خواری می‌کند تا دهن کجی به سیستم سیاسی کرده باشد، همچنین در جامعه به گونه‌ای از لحاظ پوشش نمایان می‌شود که در تضاد با ارزش‌های نظام باشد تا مخالفت خود را به نمایش بگذارد.

یاری دهنده دشمن نشویم

حجت‌الاسلام اوحدی با تأکید بر اینکه مسئولان باید مواظبت بیشتری از اعمال خود داشته باشند، گفت: پیوستگی نظام سیاسی با فرهنگ دینی در کشور ما به همان اندازه که می‌تواند در ترغیب مردم به فرهنگ دینی مؤثر باشد به همان اندازه نیز می‌تواند سبب فروپاشی آن شود. نباید طوری عمل کنیم که شرایط را برای ضربه زدن دشمن مهیا کنیم.

وی حکم فرما شدن ارزش‌های اصیل و واقعی در جایگاه والای خود را نیازمند رعایت الگوی دینی دانست و گفت: فساد نظام اداری سبب ناامیدی در دل کسانی می‌شوند که باور عمیقی ندارند و نمی‌توانند بین عملکرد غلط یک فرد یا جمعی از افراد با تعالیم دینی تفاوت قائل شوند. مسئولان باید هوشیار باشند چرا که برخی افراد توان تمایز دادن بین عملکرد غلط یک فرد مسلمان با تعالیم اسلامی وجود دارند.

حجت‌الاسلام اوحدی بروز فساد در عرصه سیاسی و اقتصادی را در بدبین شدن مردم نسبت به نظام و فرهنگ اسلامی مؤثر خواند و گفت: در چنین شرایطی دشمن نیز به تبلیغات و سیاه نمایی دو چندان می‌پردازد و برخی شهروندانی که قدرت تمایز بین عملکرد یک فرد با کل مجموعه تعالیم یک سیستم را ندارد دچار یأس و بدبینی می‌کند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۱:۱۳
0
0
تیتر خیلی خوب و مناسب است
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۱:۲۱
0
0
برخی نه به نظر من همه اینطور می بینن
من که یه سمت خیلی خیلی کوچیک دارم این نگاه رو به من دارن وای به حال مسئولان رده بالا
خدا به هممون کمک کنه
captcha