معرفی فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی اوقاف در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3509206
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

معرفی فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی اوقاف در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به معرفی فعالیت‌های خود در موضوعات امامزادگان و بقاع متبرکه، طرح حفظ قرآن کریم و کلاس‌های متنوع قرآنی، طرح ضیافت الهی، وقف قرآنی و ... پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با بخش‌های و برنامه‌های متنوع دینی، قرآنی و فرهنگی حضور یافته است.
بنابر این گزارش، این اداره کل در فضایی که در سالن فردوسی نمایشگاه در اختیار دارد، به معرفی فعالیت‌های خود در موضوعات امامزادگان و بقاع متبرکه، طرح حفظ قرآن کریم و کلاس‌های متنوع قرآنی، طرح ضیافت الهی، وقف قرآنی و ... پرداخته است.
در حال
در بخش معرفی فعالیت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه، فضایی بزرگ به کودکان و اجرای برنامه‌های متنوع برای آن‌ها اعم از انجام نقاشی با موضوعات مذهبی و آموزش مفاهیم اخلاقی و دینی توسط عمو روحانی در حین بازی اختصاص داده است که به همت امامزاده یحی‌بن زید(ع) میامی صورت می‌گیرد.
همچنین معرفی برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، بقعه خواجه اباصلت، امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر از دیگر اقدامات است که از این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته ایرانی و مصری در امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر و معرفی مدافعان حرم این شهرستان، توزیع نبات متبرک به بازدیدکنندگان توسط خادمان بقعه خواجه اباصلت و عرضه کتاب‌هایی با موضوع معرفی بقاع متبرکه استان اشاره کرد.
در حال
علاوه بر این ثبت‌نام از علاقه‌مندان هفت سال به بالا برای استفاده از کلاس‌های متنوع روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ قرآن، تفسیر سوره مبارکه یونس و ... توسط این اداره کل در محل این غرفه انجام می‌شود.
بخشی نیز به مشاور طب اسلامی از دیدگاه قرآن، مشاوره وقف، ثبت‌نام برای حضور علاقه‌مندان در طرح بزرگ حفظ قرآن کریم، معرفی 9 میقات‌الرضا(ع) شبانه‌روزی، پذیرایی از مخاطبان و روزه‌داران با شربت و شیرینی، معرفی موقوفات قرآنی در قالب بنر و انجام وقف قرآن کریم در محل غرفه توسط مخاطبان اختصاص یافته است.
در حال
معرفی طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان که خود شامل مجموعه برنامه‌های متنوع در این مکان‌های مذهبی در ایام ماه رمضان شامل جلسات تفسیر، ترتیل‌خوانی و محافل، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، مشاور وقف، تبلیغ و ترویج وقف و افطاری ساده است از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
captcha