رضایت از تقدیر امضا شده توسط امام زمان(عج) رزق خاص شب قدر است
کد خبر: 3510792
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
استاد حوزه:

رضایت از تقدیر امضا شده توسط امام زمان(عج) رزق خاص شب قدر است

گروه اجتماعی: استاد حوزه علمیه قم گفت: رزق خاص شب قدر این است که انسان زیبایی تقدیر امضا شده توسط امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را ببیند و به رضایت برسد و آرام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم،حجت‎الاسلام والمسلمین محمد مهدی باقری سحرگاه روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جمع عاشقان و منتظران حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه رزق یک ساله ما در شب قدر مقدر  می‌شود، اظهار کرد: مقصود از رزق فقط مادیات نیست، خدای متعال علاوه بر رزق رحمانی که شامل حال همه می‌شود، رزق رحیمیه دارد که نصیب مومنان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نعمت ایمان، لذت مناجات و انس با خدا نعمت‌هایی است که خدا فقط به بندگان مومن خود آن را عطا می‌کند، ابراز کرد: باید از خدای متعال بخواهید نعمت استغفار و لذت انس با خودش را به شما عطا کند. برای اینکه به این مرحله برسید باید حقوق الهی و حقوقی که از مردم بر گردنتان هست ادا کنید و پس از اینکه از گذشته استغفار کردید توبه کنید تا در آغوش خدای متعال قرار بگیرد. 
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه تقدیر ما در این شب‌ها به دست امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) امضا می‌شود، بیان کرد: امام زمان(علیه السلام) ما را زیر نظر دارند و با محبت به ما نگاه می‌کنند و در بسیاری اوقات بار ما را به دوش می‌کشند. ایشان خلیفه خداست، ناظری مهربان و شفیع هستند و به تمام مومنان توجه دارند. 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه ایشان برای تک تک افراد و جامعه مومنین تقدیر امضا می‌کنند، ابراز کرد: هر چه امام زمان(علیه السلام) امضا کنند جز حکمت نیست و آن حضرت به قدری مهربان و شفیع هستند که هر چه می‌شود سختی کار و تکلیف را از دوش بندگان برمی‌دارند. 
وی افزود: رزق خاص شب قدر این است که انسان زیبایی تقدیری که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) امضاء کردند را ببیند و به رضایت برسد، چرا که ممکن است برای مصلحت ما تقدیر سختی‌ها هم بشود. آنهایی که به رزق شب قدر می‌رسند به جز مقام استغفار و توبه، زیبایی تقدیر را می‌بینند و آرام می‌شوند. 
استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: شب قدر شبی است که امام تقدیر می کند و نفس انسان به این تقدیر که خدای متعال رقم زده و امام زمان(علیه السلام) آن را امضاء کرده راضی شود و صبر جمیل داشته باشد و اگر اینگونه عمل کرد به آرامش می‌رسد و از تقدیر خود لذت می‌برد.
captcha