افزایش 55 درصدی رسانه‌های کردستان طی دو سال اخیر
کد خبر: 3510811
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

افزایش 55 درصدی رسانه‌های کردستان طی دو سال اخیر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: طی دو سال اخیر 55 درصد، تعداد رسانه‌های استان افزایش داشته است که بیش از 90 درصد آنها، هم اکنون فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان شامگاه یک شنبه، 6 تیرماه در دیدار صمیمانه اهالی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، به وضعیت کنونی رسانه‌های استان پرداخت و اظهار کرد: هم اکنون 52 رسانه به مرکزیت شهرهای مختلف استان مجوز نشر دارند که 32 مورد آن طی دو سال گذشته مجوز انتشار گرفته‌اند. 

وی افزود: همچنین 6 هفته‌نامه، 4 دوهفته‌نامه، 13 ماهنامه، 13 فصل نامه، یک خبرگزاری و 9 پایگاه خبری از دیگر ظرفیت‌های رسانه‌ای استان کردستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: طی دو سال اخیر 55 درصد تعداد رسانه‌های استان افزایش داشته است که بیش از 90 درصد آنها، هم اکنون فعال هستند.

وی همچنین به فعالیت 31 دفتر نمایندگی نشریات سراسری در استان اشاره و بیان کرد: در مجموع 63 عنوان روزنامه سراسری در استان کردستان نمایندگی دارند.

 حجت‌‌‌‌الاسلام جعفری در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و دولت به این مسئله اعتقاد دارد. 

وی بیان کرد: خوشبختانه طی دو سه سال آخر مطبوعات در چارچوب قانون دارای آزادی خوبی بوده‌اند و تنگ نظری‌ها و دخالت دستگاه‌های دولتی وجود نداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان طی چند سال اخیر فضای بازی برای نقد رسانه‌ها بوجود آمده است و خوشبختانه هیچگونه شکایتی از رسانه‌های استان نداشته‌ایم. 

وی بیان کرد: در بحث یارانه های مطبوعات، استان کردستان مورد حمایت دولت بوده و یارانه این استان سه برابر شده است.

حجت‌‌‌الاسلام جعفری در پایان بیان کرد: خبرنگاران استان در پیگیری مطالبات استان نقش خطیری را برعهده دارند و این مطالبات را باید با توجه به شرایط کشور و واقعیت‌ها پیگیری کنند. 

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در کردستان هم در این نشست گفت: رسانه‌ها در صف مقدم جبهه جنگ نرم و خبرنگاران، افسران این جنگ هستند.

محمد مهدی طالبی افزود: کسانی که در امر خطیر اطلاع رسانی قلم در دست گرفته‌اند دارای رسالت خطیری هستند که با توجه به گستردگی فضای رسانه باید به نحو احسن در جامعه اطلاع رسانی دقیق کنند.

وی عنوان کرد: تا سه سال پیش اخبار، در پوشش‌های خبری، سایت‌ها و روزنامه منتشر می‌شد و شایعات در این فضا دارای جایگاهی نبود، اما متاسفانه امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، زمینه فعالیت خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها کمتر شده و به شایعات دامن زده شده است. 

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: رسانه‌ها باید در این فضای جدید، به نحوه مطلوب و شایسته‌ای اطلاع رسانی کنند تا از ایجاد شبهه و شایعات در فضاهای مجازی جلوگیری به عمل آید که این رسالت رسانه‌ها را بیش از پیش سنگین‌تر خواهد کرد.

captcha