تبرج و خودنمایی، مصداق جاهلیت مدرن است
کد خبر: 3511653
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

تبرج و خودنمایی، مصداق جاهلیت مدرن است

گروه اندیشه: مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان گفت: پوشش نادرست و زننده برخی بانوان که به نوعی خودنمایی و جلوه‌گری است، مصداق جاهلیت مدرن و یادآور همان پوشش زنان عصر جاهلیت است که رسول اکرم(ص) به‌شدت از آن نهی فرمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن ( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: قبل از ظهور اسلام و بعثت رسول اکرم (ص)، آداب و رسوم جاهلی بسیاری در جامعه رواج داشت و حضرت رسول(ص) به مقابله با این آداب و رسوم بی پایه و اساس برخاستند.
وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) با این رسوم عصر جاهلیت مقابله کردند، لکن متأسفانه بعد از گذشت 14 قرن از ظهور اسلام، هنوز مردم به برخی از همان آداب و رسوم پایبند هستند و حتی برخی به شکل متفاوت می‌خواهند آن‌ها را احیا کنند، درحالی که امروز دیگر زمان صحبت از این رسوم نیست بلکه زمان پایبندی به احکام شرع مقدس است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: از جمله رسم و آیین‌های امروز که در حقیقت مصداق همان آداب و رسوم جاهلیت هستند، خشونت مردان در خانه و بدرفتاری با همسر به بهانه اقتدار است.
وی بیان کرد: کسانی که به دنبال دست یابی به درجات معنوی است باید توجه داشته باشند که با بدرفتاری و بداخلاقی به ویژه نسبت به خانواده، هرگز به این درجات و مقامات معنوی نخواهد رسید.
حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: همیشه نباید ظلم را در رفتار حاکمان سیاسی جستجو کرد بلکه گاهی بسیاری از رفتارهای به ظاهر عادی و طبیعی ما نیز مصداق بارز ظلم است.
وی عنوان کرد: یکی از حالات و رفتارهای ناپسندی که امروز ما به راحتی از کنار آن می‌گذریم خشونت و اعمال خشم است، در حالی که بزرگان و اهل معنویت حتی به خود اجازه خشمگین شدن در دل را هم نمی‌دادند، چه برسد به اعمال و بروز آن. یکی از بزرگان دینی با خود شرط کرده بود که اگر حتی در دل خشمگین شود باید کل سال به جز روزهای حرام را روزه بگیرد.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بیان کرد: پوشش نادرست و زننده برخی بانوان که به نوعی خودنمایی و جلوه‌گری است، مصداق جاهلیت مدرن و یادآور همان پوشش زنان عصر جاهلیت است که رسول اکرم(ص) به‌شدت از آن نهی فرمودند.
حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: ممانعت از صله رحم به بهانه‌های بی خود، برخی از رسم های مربوط به ازدواج و رابطه دختر و پسر بعد از عقد و قبل از عروسی نیز از قبیل رسم‌های جاهلی و بدون پشتوانه دینی است.
captcha