ردای مدافعان حریم قدس بر قامت یک ملت
کد خبر: 3511729
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
گزارش ایکنا از راهپیمایی روز جهانی قدس؛

ردای مدافعان حریم قدس بر قامت یک ملت

گروه سیاسی: امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، اوج حق‌طلبی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین به نمایش گذاشته شد؛ مردم عزیز ایران اسلامی به صحنه آمدند تا التیامی بر زخم‎های یک ملت باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، امروز، جمعه یازدهم تیرماه 95، ایران اسلامی شاهد خروش دوباره یک ملت در تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود؛ امروز ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، در سراسر کشور و از جمله در تهران از ساعت 10:30 به خیابان‌ها آمدند تا بیدادگران، حضور اصحاب حقیقت را واضح‌تر ببینند.
امروز مردم شریف ایران اسلامی آمدند تا نشان دهند که فلسطین همسایه دیوار به دیوار شهادت است. مردم عزیز ایران اسلامی امروز به صحنه آمدند تا التیامی بر زخم‌های ملت مظلوم فلسطین باشند و گفتند تا هستیم فلسطین هست و مگر بمیریم که ... .
ملت ایران امروز یکصدا فریاد زدند که ما برخواهیم خاست تا فلسطین را بر نقشه دنیا ترسیم کنیم. امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، پس از 25 روز بندگی و عبادت خالصانه حضرت حق، اوج حق‌طلبی و حمایت از مظلومان را اینجا در ایران اسلامی به نظاره نشستیم.
در روز قدس امسال در 850 شهر کشور، مراسم راهپیمایی برگزار شد. مبدأ همه راهپیمایی‌ها مساجد اصلی شهرها و مقصد آن مصلا و میعادگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور بود. بیش از ۳۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی در سراسر کشور، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را پوشش خبری دادند و فریاد عدالت خواهی ملت ایران و حمایت از مظلومان را برای جهانیان مخابره کردند.
مردم غیور ایران اسلامی، به صحنه آمدند تا نشان دهند عصر شعارهای جذاب و دروغین در حمایت از مظلومان به پایان رسیده است و دفاع از حقوق بشر را باید در ندای عدالت‌طلبی ملت مظلوم فلسطین جست‌و‌جو کرد. امروز مردم فریاد زدند ای فلسطین! گلدسته‌های تو غمگین است و اشک درخشانی که در چشمان توحلقه زده، دیدنی است اما با همه دردها و تنهایی که برای تو بر جای مانده، ما تا آخر در کنار تو باقی خواهیم ماند.
مردم شریف ایران اسلامی، امروز با زبان روزه و با دل‌هایی عاشق به خیابان آمدند تا با دعای خود، طلوع آزادی ملت مسلمان و در بند فلسطین را از خدا طلب کنند. ملت ایران امروز نشان دادند که این صحنه‌های حضور، تجلی دست خداست تا جلوه‌ای از به لرزه درآمدن کاخ ظلم و ستم باشد.
ردای مدافعان حریم قدس بر قامت یک ملت
در راهپیمایی روز قدس امسال، ملت ایران یکصدا فریاد زدند که وقت آن رسیده است که سازمان ملل متحد پاسخگوی میلیون‌ها آواره‌ای باشد که سال‌هاست از وطن خود رانده شده و فریاد عدالت‌خواهی آنان بی‌پاسخ مانده است. آری امروز روز جهانی قدس؛ روز حضور دوباره مردم ایران بود.
مردم تهران نیز در این گرمای سوزان و با زبان روزه، همزمان با مردم سراسر کشور، از مبدأهای ۹ گانه‌ای شامل مسجد امام حسین(ع)، مسجد جامع ابوذر، مسجد دارالسلام، مسجد امام زمان(عج)، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجدالمهدی(عج)، مسجدالجواد(ع)، مسجد امام جعفر صادق(ع) و مسجد حضرت امیر(ع)، خود را به دانشگاه تهران رساندند تا به ندای پیر فرزانه انقلاب لبیک بگویند که روز قدس، روز اسلام است و عاشقانه بر دل بنشانند که نام وطن نامی جاودان در دل ایرانیان است.
امروز مردم شریف ایران به صحنه آمدند تا ثابت کنند اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است و فریاد عدالت تا ابد در جهان طنین‌انداز است. امروز ملت ایران عاشقانه نشان دادند که روز قدس، روز تذکر دنیای اسلام است. امروز مؤمنان با اتحاد و همدلی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به صحنه آمدند تا بر صفحه دل بنشانند که مسجدالاقصی، قبله گاه نخست مسلمانان تنها نخواهد ماند.
بر روی پلاکاردهای در دست مردم، مواردی همانند «بیت‌المقدس قبله اسلام است»، «جنایت اسرائیل، جنایت آمریکاست»، «فلسطین پاره تن اسلام است»، «رژیم صهیونیستی دشمن همه جهانیان است»، «مرگ بر آمریکا»، «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»، «راه امام و شهدا زنده است»، و... قابل مشاهده بود.
راهپیمایان تهرانی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «قدسِ مقدس قبله مسلمین، بُوَد اسیر پنجه مشرکین»، «نابود می‌شود به لطف خدا، سعودی و صهیونیست و آمریکا» «در کشتن مسلمان در هر دیار و کشور، داعشی و اسرائیل متحد یکدیگر»، «با اتحادِ ملت فلسطین، آزاد گردد قبله مسلمین»، «پیام قرآن ما وحدت مسلمین است، آزادی فلسطین شعار مسلمین است» و «راه شهیدان ما طریق عزت ماست با رهبر انقلاب همواره بیعت ماست» خود را به میعادگاه نماز جمعه رساندند.
ردای مدافعان حریم قدس بر قامت یک ملت
در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، پرچم‎های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد و از دیگر برنامه‌هایی که در حاشیه این روز تدارک دیده شده بود، می‌توان به پخش آهنگ‌های حماسی از خوانندگان انقلابی کشورمان و همچنین امضای طوماری در حمایت از کمپین جهان عاری از صهیونیسم اشاره کرد.
همچنین مردم تهران با حمل پلاکاردهایی خواهان آزادی چهار دیپلمات ربوده شده توسط رژیم صهیونیستی شدند.
در دست گروه‌هایی از راهپیمایان، پلاکاردهایی با مضامین سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال دیگر را نخواهد دید به چشم می‌خورد. همچنین ماکت چند نمونه از موشک‌های ساخته شده در ایران در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت.
در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال، غرفه دیوار آرزوها توسط جمعی از فعالان فرهنگی برپا شده بود و از راهپیمایان درخواست می‌شد تا آرزوی خود در این روز را بر روی دیوار آرزوها بنویسند که اکثر راهپیمایان، آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی را به عنوان آرزوی خود بر روی دیوار آرزوها می‌نوشتند.
سران و شخصیت‌های سیاسی نیز با حضور در اجتماع پرشور راهپیمایان تهرانی همگامی و همدلی خود با اتحاد ملت ایران در پشتیبانی از ملت فلسطین را نشان دادند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، همگام با مردم مؤمن و انقلابی تهران در این راهپیمایی پرشور شرکت کرد. وی از خیابان فردوسی به اجتماع پرشور مردم تهران پیوست و همراه آنان خواهان تقویت وحدت مسلمانان و حمایت از ملت مظلوم فلسطین شد.
رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم مسلمان یکی از آرمان‌هایشان در منطقه امنیت منطقه است و یکی از راه‌های امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.
وی افزود: ملت مسلمان فلسطین 70 سال است از وطن اصلی خودشان دور مانده‌اند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: اشغالگرانی این سرزمین را اشغال کردند که متأسفانه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند.
روحانی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه برای استکبار و آمریکا در منطقه است.
روحانی ادامه داد: امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و هر کشوری بخواهد ملت مسلمان در این منطقه دارای ثبات و امنیت باشد خوشایند استکبار جهانی نیست.
وی تصریح کرد: امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم برای اینکه ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری نداریم.
روحانی ادامه داد: به طور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.
ردای مدافعان حریم قدس بر قامت یک ملت
دیگر شخصیت‌ها و سران نظام از جمله آیت‎الله جنتی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‎الله آملی لاریجانی، علی لاریجانی، حجت‎الاسلام و المسلمین ناطق نوری، سردار محمدعلی جعفری، حجت‎الاسلام والمسلمین مجتبی خامنه‎ای؛ فرزند رهبر معظم انقلاب، حجت‎الاسلام والمسلمین شهیدی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه، جهانگیری، محمدباقر قالیباف،  غلامعلی حداد عادل، مهدی چمران، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، سرلکشر صالحی، سردار اشتری، صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، محمود احمدی‎نژاد، علی مهطری، امیر سیاری، هاشمی؛ استاندار تهران و ... همگام با راهپیمایان تهرانی در این مراسم حضور پیدا کرده و حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین را اعلام کردند.
بخش بعدی مراسم قرائت بیانیه پایانی بود که در بخشی از این بیانیه 10 بندی آمده است:
«ما ملت یکپارچه و متحد ایران، "آرمان آزادی قدس شریف" و رهایی ملت مظلوم و بی‎دفاع فلسطین از سلطه رژیم جعلی صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اولویت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی دانسته و یگانه راه مقابله‌ پیروزمند با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب الله و حماس و گسترش "گفتمان انتفاضه" در جغرافیایی فلسطین به ویژه در کرانه غربی دانسته و ضمن حمایت مادی و معنوی از مقاومت ضدصهیونیستی بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان و برگزاری یک همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تأکید و هرگونه راه حل دیگر را نسخه "سازش" و دامی برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسراییل می‌دانیم.
ما ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه "صنعت دفاعی" به ویژه "اقتدار موشکی" را نماد "قدرت بازدارندگی"، تضمین "امنیت ملی" و غیرقابل مذاکره و تعدی دانسته و به قدرت‌های استکباری به ویژه "امریکای عهد شکن و حیله‌گر" هشدار می‌دهیم از شکست‌های بزرگ 38 سال گذشته برابر ایران اسلامی عبرت ‌گرفته و از ماجراجویی و تهدید علیه آن پرهیز‌کنند؛ در غیر اینصورت با پاسخ‌های قاطع مدافعان شجاع انقلاب و میهن اسلامی مواجه خواهند شد.
 امت ولایتمدار ایران اسلامی، با توجه به تخلف و بدعهدی آمریکا در برداشتن تحریمها و مانع تراشی در مسیر تعامل بانک‌های خارجی با ایران، از مسئولین مربوطه بویژه هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار دارد تا ضمن مقابله جدی با هرگونه کارشکنی و دقت و مراقبت در زمینه سوء‌استفاده طرف‌های مقابل از ابهامات سند برجام از منافع ملت ایران دفاع و در صورت نقض عهد به فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری مدظله العالی که همانا آتش زدن برجام است عمل نمایند.
ما ملت صبور و آزاده ایران، با توجه به توطئه‌های زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار از "تهدید"، "تحریم"، "تحریک" و "تفرقه" تا "جنگ نرم" و سناریوهای "مأیوس‌سازی مردم نسبت به آینده انقلاب"، تلاش‌های قوای سه گانه به‌ویژه قوه مجریه و دولت محترم، در عرصه "اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی" و پرداختن به "دغدغه‌های فرهنگی" و حرکت به سمت "نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی" را ناکافی دانسته و از آنان می‌خواهیم با تقویت "تولید داخلی" و مقاوم‌سازی درونی اقتصاد، زمینه‌های اشتغال و رفع بیکاری جوانان، بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی و زندگی و رفاه مردم، دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد " ایجاد فاصله بین ملت با نظام و انقلاب" مأیوس و ناامید سازند».
سخنرانی سردار حسین سلامی؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، پایان‎بخش مراسم روز جهانی قدس در تهران بود. وی در سخنان خود با بیان اینکه امت اسلامی امروز برای سی و هفتمین سال از مظلومیت یک ملت پرده‎برداری می‎کند، گفت: امت اسلامی در حال رونمایی از یک جنایت طولانی مدت است که توسط تقاطع آرزوهای استراتژیک قدرت‎های بزرگ غربی و متحدان منطقه‌ای بر ملت فلسطن روا داشته شده است؛ داستان غم انگیز محروم کردن یک ملت ریشه‎دار در تاریخ از سرزمین خود و کاشتن بذر یک رژیم جعلی که به تجارت جنایت در عالم مشغول است.
ردای مدافعان حریم قدس بر قامت یک ملت
سلامی افزود: جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه ۱۱ روزه و ۵۰ روزه بین حزب‌الله و نیروهای جهادی فلسطین با رژیم صهیونیستی و نتایج خفت‌بار آن نشان داد، دیگر فضایی برای تنفس امن رژیم صهیونیستی وجود ندارد. امروز ظرفیت محو و فروپاشی رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر فراهم شده است.
سلامی تأکید کرد: فقط در لبنان بیش از ۱۰۰ هزار موشک آماده پروازند تا اگر رژیم صهیونیستی بخواهد با برآوردهای غلط دوباره به اشتباهات گذشته خود اقدام کند، این موشک‌ها مقدمات یک فروپاشی بزرگ را در عصر جدید فراهم کنند.
وی تأکید کرد: امروز ماجرا فقط به بیش از یکصد هزار موشک در سرزمین لبنان خلاصه نمی‌شود. در سرزمین فلسطین که روزگاری فقط با سنگ به نبرد می‌پرداختند امروز تمام آن سرزمین اشغالی نقطه تقاطع آتشی است که می‌تواند تمام این رژیم را از بئر سبع تا نتانیا و تل آویو و حیفا مورد اصابت قرار دهد و این آن معمای امنیتی بزرگی است که در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ماجرا به اینجا هم ختم نمی‌شود. امروز متفاوت از گذشته، ظرفیت محو و فروپاشی این رژیم در روی زمین هم آماده شده است. این رژیم عمق راهبردی ندارد و با یک هجوم از روی زمین کمرش خواهد شکست و اگر بار دیگر دست به خطا بزند قطعا توسط مسلمانانی که آماده مجاهده هستند اشغال خواهد شد.
سلامی ادامه داد: اگر رژیم صهیونیستی همانند بخشی از رژیم‌های مرتجع حاکم بر بلاد اسلامی بر قدرت نظامی آمریکا تکیه کرده است باید بدانند فصل حمایت آمریکا برای حمایت و بقای رژیم‌هایی که منفور هستند به پایان رسیده است و اگر اینگونه بود آمریکا باید می‌توانست از شاه ایرا، فرعون مصر و بن علی حمایت کند.
در پایان این مراسم، خطبه‎های نماز جمعه این هفته تهران توسط حجت‎الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی ایراد و نماز جمعه به امامت وی اقامه شد.
ردای مدافعان حریم قدس بر قامت یک ملت
اما بار دیگر باید یادآور شد که ملت شریف ایران اسلامی امروز یکصدا فریاد زدند که گستره سرزمین فلسطین اگرچه کوچک است اما اقیانوسی از اخلاص و ایثار را در خود جای داده است و به همین دلیل است که هر مسلمانی در هر نقطه‌ای از جهان، آزادی این سرزمین مقدس را در قلب خود حک کرده است.
حضور این درختان تنومند در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، حکایت از تنومندی ایران اسلامی داشت و لبیکی بر فرامین امام خمنیی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. امروز در قبله گاه همدلی، ملت ایران نشان دادند که شمارش معکوس برای سرنگونی رژیم صهیونیستی آغاز شده و این رژیم جعلی هرگز 25 سال آینده را نخواهد دید.
درود خدا بر ایران و مردمان غیورش و مؤمنانی که در این هوای گرم و سوزان با لبانی خشکیده به خیابان آمدند تا عاشقانه بسرایند که نام مسجد‌الاقصی بر دل و جان ایرانیان حک شده و با حمایت ایرانیان، نام فلسطین جاودانه خواهد شد.
سلام بر قامت رعنای ملت همیشه استوار که 37 سال است فریاد رهایی قدس را سر می‌زند و سلام بر  فلسطین و مردمانی که نام فلسطین بر دل و جانشان می‌درخشد.
اکبر ابراهیمی
captcha