انتقاد آیت‌الله مهدوی کنی از سخنان غیر دینی برخی خطبا در منبرها
کد خبر: 3513257
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
آیت‌الله حسینی مازندرانی در جلسه تفسیر قرآن مطرح کرد:

انتقاد آیت‌الله مهدوی کنی از سخنان غیر دینی برخی خطبا در منبرها

کانون خبرنگاران نبأ: استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: سخنرانان و خطبا در منابر به نقل آیات و روایات و احادیث بپردازند. هرچند طبق فرمایش آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره)، عده‌ای در منبرها به بیان سخنان این گروه و آن جریان می‌پردازند که شایسته نیست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آخرین جلسه تفسیر قرآن کریم و اخلاق اسلامی آیت‌الله حسینی مازندرانی، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روز سه‌شنبه 15 تیرماه سال جاری مصادف با 29 رمضان در مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) شهرری برگزار شد.
وی افزود: فرصت‌ها به سرعت در حال گذر است همچنان که ماه مبارک رمضان امسال نیز به روزهای پایانی خود نزدیک شده است. بنابراین باید فرصت‌ها را قدر شمرد.
تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری گفت: مستحب است انسان، زکات فطریه را قبل از نماز عید فطر پرداخت کند.
وی ادامه داد: شکل‌گیری اجتماعات اسلامی، افزایش اخوت دینی و پیگیری احوالات نمازگزاران از اهداف برگزاری نماز جماعت است. بنابراین بهتر است نماز عید فطر نیز با شکوه و عظمت مردم و روزه داران برگزار شود.
آیت‌الله حسینی مازندرانی اضافه کرد: انسان با چشیدن شیرینی نماز جماعت و سایر عبادات، هیچ گاه آنها را ترک نمی‌کند. همان طور که انسان تشنه برای کسب آب، حاضر به پرداخت پول نیز می‌شود.
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه، دستورات اسلام- اخلاق، احکام و عبادات- برای سعادت و رستگاری مردم است تشریح کرد: بنابراین باید به تمام دستورات خداوند عمل کرد و به دستورات پیامبران، ایمان داشت.
وی افزود: مسلمانان باید از پروردگار، پیامبر و ائمه اطهار اطاعت کنند. و در دوران غیبت کبری حضرت ولی عصر(عج) باید به مراجع و علما (فقها) رجوع کرد. و در رأس علما، باید از ولی فقیه اطاعت کرد.
روز قیامت مردم بهانه‌ای برای عدم آشنایی با دستورات دین ندارند
نماینده مراجع تقلید در شهرری گفت: دفتر مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) مانند دفاتر مراجع معظم تقلید، پاسخگوی سؤالات شرعی و فقهی مردم است. بنابراین روز قیامت مردم بهانه‌ای برای عدم آشنایی با دستورات دین ندارند.



آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی در پایان تاکید کردند: سخنرانان و خطبا در منابر به نقل آیات و روایات و احادیث بپردازند. هرچند طبق فرمایش آیت‌الله مهدوی کنی(ره)، عده‌ای در منبرها به بیان سخنان این گروه و آن جریان می‌پردازند که شایسته نیست.


علیرضا برومند

captcha