آمادگی بسیج سازندگی برای بیابان‌زدایی و آبخیزداری در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3517358
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل/ رعیتی خبر داد:

آمادگی بسیج سازندگی برای بیابان‌زدایی و آبخیزداری در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد: مدیر مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی از اعلام آمادگی این نهاد برای کمک به اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و آبخیزداری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

علی‌حسین رعیتی‌فرد، مدیر مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی کل کشور به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کل کشور اعلام کرده است که با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجیانی که می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند و همچنین استفاده تخصصی از بسیج مهندسان کشاورزی، طرح‌های بیابان‌زدایی و آبخیزداری این نهاد را انجام دهد.
وی ادامه داد: ما این آمادگی را داریم که در سال جاری، 50 هزار هکتار بیابان‌زدایی و 90 هزار هکتار آبخیزداری را در 19 استان کشور عملیاتی و اجرایی کنیم.
رعیتی‌فرد در پاسخ به این پرسش که اجرای این طرح‌ها چه هزینه‌ای دارد؟ عنوان کرد: هزینه هر هکتار بیابان‌زدایی تقریبا 3 میلیون تومان و آبخیزداری تقریبا یک میلیون تومان است اما بسیج سازندگی اعلام کرده‌ که با 30 درصد کمتر از قیمت واقعی چنین اقدامی را انجام خواهیم داد.
مدیر مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی در پایان گفت: چنین اقدامی در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی انجام می‌شود و آمادگی داریم یک میلیون و دویست هزار جهادگر را در این راستا به‌کار گیریم.
captcha