جستجوی آیات به قرآن دیجیتال امارات اضافه شد
کد خبر: 3517861
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

جستجوی آیات به قرآن دیجیتال امارات اضافه شد

گروه بین‌الملل: اداره کل امور اسلامی و خیریه دبی از تلاش برای اضافه‌شدن قابلیت‌هایی همچون امکان جستجوی صوتی آیات و واژگان قرآنی در نسخه دیجیتال قرآن امارات موسوم به مصحف «شیخ مکتوم بن راشد» خبر داد.

امکان جستجوی صوتی آیات قرآنی در نرم‌افزار قرآن شیخ مکتوم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الامارات الیوم»، اداره امور اسلامی و خیریه دبی، نسخه الکترونیک هوشمند قرآن «شیخ مکتوم بن‌راشد» را به‌روزرسانی کرد و آن را در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره به آدرس ««www.iacad.gov.ae قرار داده است.
همچنین، نسخه الکترونیک به‌روز شده مصحف «شیخ مکتوم بن راشد» امارات در فروشگاه‌های نرم‌افزار گوشی و تبلت‌‌های هوشمند نیز قابل دسترس است.
این نرم‌افزار هوشمند شامل تلاوت‌های مختلف از جمله تلاوت مرحوم «شیخ محمود خلیل الحصری» از قراء معروف مصری است و اداره امور اسلامی و خیریه دبی در تلاش است که تلاوت‌های دیگری از مشاهیر قرائت جهان اسلام را به این نرم‌افزار اضافه کند.
نسخه الکترونیک مصحف «شیخ مکتوم بن راشد» امارات همچنین دارای تفاسیر قرآنی مورد اعتماد از جمله «تفسیر الجلالین» است (این تفسیر به علت این که دو عالم «جلال‌الدین محلی» و شاگردش «جلال‌الدین سیوطی» با هم نوشته‌اند به تفسیر جلالین معروف است و از معدود تفاسیری است که چند عالم آن را نوشته‌اند، این کتاب از تفاسیر معتبر اهل سنت و به زبان عربی در قرن دهم هجری نوشته شده است).
اداره امور اسلامی و خیریه دبی در نظر دارد با اضافه کردن تلاوت‌های متعدد به این نرم‌افزار هوشمند، حفظ آیات قرآن را تسهیل و گوش‌دادن به آن را راحت و آسان کند.
این نسخه هوشمند و الکترونیک قرآن به روایت «حفص عن عاصم» است که با خطی به‌روز و جدید و تزئینات هنری کتابت شده که خوشنویسی این قرآن را «جمال بوستان»، خطاط مشهور سوری انجام داده است.
 بنابراین گزارش، اداره امور اسلامی دبی در نظر دارد، قابلیت‌‌های دیگری همچون امکان جستجوی صوتی آیات و واژگان قرآن و استفاده از این نرم‌افزار بدون نیاز متصل‌شدن به اینترنت را اضافه کند.
یادآور می‌شود، نخستین نسخه از قرآن «شیخ مکتوم بن راشد» در سال 2003 میلادی چاپ شد و تاکنون نسخه‌های زیادی از این قرآن در اندازه‌ها و حجم‌های مختلف و با نظارت علمی دقیق به چاپ رسیده است.
captcha