واگذاری کارگروه‌ قرآن مجمع مشورتی جوانان به اتحادیه مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3518107
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

واگذاری کارگروه‌ قرآن مجمع مشورتی جوانان به اتحادیه مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان از واگذاری مسئولیت دو کارگروه قرآن و عترت و طلاب مجمع مشورتی جوانان استان لرستان به اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، نائب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از واگذاری مسئولیت دو کارگروه قرآن و عترت و طلاب مجمع مشورتی جوانان استان لرستان به اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان خبر داد.
وی ادامه داد: رویکرد اصلی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان بر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌هاست، به طریق اولی نیز بخش‌های مردمی را نیز باید به این شکل هدایت بدهیم که آن‌ها نیز آفت‌زدگی دستگاه‌های دولتی را نداشته باشند و بحث موازی‌کاری نیز در این زمینه به‌وجود نیاید که دچار ولنگاری فرهنگی مدنظر مقام معظم رهبری نشویم.
امیدیان ادامه داد: در این راستا اتحادیه دنبال این است که اگر ظرفیت جدید شکل بگیرد، بین آن‌ها و مجموعه مردمی که در سطح استان وجود دارد، توازن ایجاد کنیم.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان با اشاره به این‌که جوان مؤمن انقلابی دید و نگاه مجمع مشورتی جوانان استان است، عنوان کرد: واگذاری کارگروه قرآن و عترت این مجمع به اتحادیه مؤسسات قرآنی ظرفیت بزرگی است که باید از آن استفاده شود.
وی ادامه داد: ما در مجموعه قرآنی استان با اقشار مختلفی سروکار داریم، دغدغه قرآنی دارند را هدایت و راهبری می‌کنیم و سعی می‌کنیم آن‌ها را به زمینه انقلابی آورده و به سمت شاخص‌هایی که مدنظر مقام معظم رهبری است، هدایت کنیم.
امیدیان تصریح کرد: مجمع مشورتی جوانان؛ جوان‌های مؤمن انقلابی هستند که می‌خواهند در عرصه قرآن و عترت کار کنند، آن‌ها را هدایت و راهبری کنیم و شبکه‌سازی آن‌ها را برعهده داشته باشیم که یقیناً همین ظرفیت موجود سطح استان است که از طریق اتحادیه، قرارگاه صاحب‌الامر و دستگاه‌های دیگر مانند تبلیغات و ارشاد و دیگر نهادها شبکه‌سازی شده‌اند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان با اشاره به این‌که تولید زمینه‌ها و شبکه‌های جدید نیز از فعالیت‌های کارگروه قرآن و عترت مجمع مشورتی جوانان به‌شمار می‌آید، عنوان کرد: خود این شبکه‌سازی ظرفیتی را ایجاد می‌کند که در مسیری که در پیش‌رو داریم، بتوانیم رویکرد انقلابی را در بطن تشکل‌های قرآنی، نهادهای قرآنی و فعالان قرآنی تجربه کنیم.
وی افزود: یقیناً طی فرآیند کارگروه مسائل مهم‌تری را شکل خواهیم داد، چراکه این کارگروه دارای شاخصه مؤمن انقلابی بودن است، که این شاخصه وظیفه کارگروه را بیشتر خواهد کرد، چراکه ما در این مجموعه علاوه‌بر ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی که در عرصه فعالیت‌های قرآنی کار می‌کنند با ظرفیتی دیگر نیز مواجه هستیم که در این عرصه کار می‌کنند اما نظریه متفاوت دارند، ما باید آن‌ها را با این نظریه آشنا کنیم که آن‌ها نیز به این نظریه بپیوندند.
امیدیان تأکید کرد: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که ظرفیت‌های مجمع را شناسایی کنیم و در مرحله بعدی به شکل‌دهی و شبکه‌سازی تشکیلات بپردازیم.
captcha