مسابقه «اسرا» مؤذن‌های برتر را در مرحله نهایی معرفی کرد + فیلم
کد خبر: 3519702
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
شب گذشته؛

مسابقه «اسرا» مؤذن‌های برتر را در مرحله نهایی معرفی کرد + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله نهایی بخش اذان مسابقه تلویزیونی اسرا شب گذشته با حضور دو مؤذن و داور مسابقات قرآن از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

مسابقه اسرا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله نهایی بخش اذان در پنجمین دور مسابقه تلویزیونی «اسرا»، شب گذشته، دوازدهم مردادماه از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ با اجرای مهدی صفری از شبکه قرآن و معارف سیما به روی آنتن رفت. مراحل قبلی این مسابقه به صورت تلفنی برگزار شد.

براساس این گزارش، در بخش اذان، حسینعلی شریف و قاسم رضیعی هر دو در بخش تجوید و صوت و لحن به داوری پرداختند. داوران این مسابقه بر این باور بودند که یک مؤذن در ادای اذان به مقوله‌های متعدد در صوت و لحن و همچنین فصاحت دقت داشته باشد.

تعداد شرکت‌کنندگان راه‌یافته به این مرحله از مسابقه که به سبک اذان محمدحسن سبزعلی بود، هفت نفر شامل پنج نفر در بخش بالای ۱۶ سال و دو نفر در بخش زیر ۱۶ سال بود که با یکدیگر در مرحله نهایی به رقابت پرداختند.

دریافت


در مرحله نهایی پنجمین دور مسابقه اسرا در رشته اذان، حمیدرضا پیرزادی فخر 32 ساله، محمد بابایی 18 ساله، سیدرضا عباس‌اوغلی 41 ساله، سیدعلی محمدمومنی‌راد و مجتبی یدالهی 24 ساله اسامی شرکت‌کنندگان این دوره در مرحله بالای ۱۶ سال بود که به نوبت برای اجرای فراز اذان در جایگاه رقابت قرار گرفتند که در پایان با نظرات کارشناسی همراه شد.

پس از پایان فرازهای اذان توسط متسابقین گروه سنی بالای ۱۶ سال، متسابقین زیر ۱۶ سال در این بخش در استودیو حاضر شده و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حسن ختام این برنامه، اعلام نمرات از سوی داوران بود که به این شرح اعلام شد: در گروه سنی بالای ۱۶ سال به ترتیب نفرات اول تا پنجم، محمد بابایی 85، حمیدرضا پیرزادی‌فخر 82، سیدعلی محمد مومنی‌راد 80/5، سیدرضا عباس اوغلی75/5 و مجتبی یدالهی نمره 73/27 را کسب کردند و جوایز، لوح و تندیس اسرا را دریافت کردند.

همچنین در گروه زیر ۱۶ سال نیز، به ترتیب نفرات اول تا دوم باغی بیرق با کسب 79/75 نمره و همچنین میثم نوری با 75/25 نمره را کسب کردند و به عنوان برترین‌های این بخش از اذان معرفی شدند.

دریافت

در پایان این رقابت، داوران به متسابقین توصیه کردند که یک مؤذن باید در ابتدا، تلاوت مناسب داشته و یک قاری خوب باشد.

جزییات پخش زنده مرحله پایانی این مسابقه در شب‌های آینده به این شرح است:

روز چهارشنبه ۱۳مرداد، رشته دعا داوران: محمدرضا غلامرضازاده و بکایی

روز پنج‌شنبه ۱۴مرداد، رشته قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل داوران: سیدمحسن موسوی‌بلده و علی‌اکبر ملکشاهی

همچنین فرازهای مسابقه مرحله نهایی در ذیل اعلام شده است:

رشته دعا: فرازی از دعای ندبه از عبارت «هل الیک یابن احمد سبیلا ...» تا «...الحمد... رب العالمین

رشته قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل: سوره مبارکه «ق آیات 39»

مسابقه «اسرا» مؤذن‌های برتر را در مرحله نهایی معرفی کرد+فیلم

یادآور می‌شود، مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه تلویزیونی اسرا با حضور ۴۰ برگزیده نیمه نهایی از تاریخ ۹ تا ۱۴ مردادماه ساعت 22:30 از شبکه قرآن و معارف اسلامی پخش می‌شود.


captcha