حضور کاروان خادمان «زیر سایه خورشید» در سمنان
کد خبر: 3521030
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

حضور کاروان خادمان «زیر سایه خورشید» در سمنان

گروه اجتماعی: مسئول برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان سمنان از ورود کاروان خادمان رضوی به این استان خبر داد و گفت: این کاروان با ۹ خادم‌الرضا (ع) در قالب دو گروه به سمنان وارد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام حسنعلی عربی، مسئول برگزاری جشن‌های«زیر سایه خورشید»در استان سمنان امروز 18 مرداد با بیان اینکه  کاروان رضوی  امسال در قالب ۹ خادم در یک گروه پنج نفری و یک گروه چهار نفری وارد استان شده اند، گفت: کاروان خادمان رضوی  در روزهای ١٧ و ١٨ مردادماه در دامغان، ١٩ و ٢٠ مردادماه در شاهرود و میامی، ٢١ مردادماه در گرمسار و ٢٢ مردادماه در مهدیشهر و ۲۳ و۲۴ مرداد در سمنان وسرخه حضور می‌یابند.
وی  نهضت خدمت‌رسانی به محرومان ومستضعفان، ترویج معارف قرآنی واهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور را مهمترین اهداف برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید اعلام کرد و افزود: دیدار خادمان با نماینده ولی فقیه در استان، گلباران مزار شهدا، عیادت از بیماران بیمارستان‌ها، حضور در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار و سرکشی از محرومان و مستضعفان و همچنین مددجویان کمیته امداد و دلجویی از آنان، بازدید از خانه سالمندان و ... از برنامه‌های این خدام است.
 مسئول برگزاری جشن‌های«زیر سایه خورشید»در استان سمنان با بیان اینکه  در کاروان ها یک نفر به‌عنوان مسئول کاروان و نماینده آستان قدس رضوی، یک مبلغ، یک مداح و خادم حضور دارند، یاداور شد: با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تولیت آستان قدس رضوی دو محور توجه به مناطق محروم و دستگیری از نیازمندان و محرومان و بالا بردن شور و شعور معنوی در جامعه با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و زندگی حضرت امام رضا(ع) را به‌عنوان برنامه اصلی امسال کاروان زیر سایه خورشید در نظر گرفته‌اند.
 عربی به نقش جشن‌های «زیر سایه خورشید» در ترویج فرهنگ رضوی اشاره  کرد و افزود: قطعا برگزاری این جشن‌های ملی و معنوی گام مناسبی در راستای ترویج فرهنگ، اندیشه و سیره رضوی در سطح جامعه است که می تواند امکان آشنایی آحاد مردم را با این معارف ناب و تبیین آنها فراهم کند.
وی با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید مسبب انتقال فرهنگ ناب رضوی به جوانان و نوجوانان هستند، ادامه داد: ترویج سیره اهل‌بیت (ع) باعث مصون‌سازی جوانان و نوجوانان از تهاجمات ضد فرهنگی دشمنان می‌شود.
مسئول برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان سمنان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) الگویی کامل برای تمامی جهانیان است که باید معرفی شود، افزود: برگزاری این گونه جشن­ ها با توجه به اینکه در سایر کشورهای دنیا نیز برگزار می شود فرصت خوبی برای معرفی سیره و روش زندگی این امام رئوف به جهانیان است.
captcha