مورخ یهودی: اسلام دینی جهانی و پیامبر(ص) تمام‌کننده نبوت است
کد خبر: 3523075
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

مورخ یهودی: اسلام دینی جهانی و پیامبر(ص) تمام‌کننده نبوت است

گروه بین‌الملل: موشیه شارون، مورخ یهودی و استاد تاریخ اسلام گفت: اسلام دینی جهان شمول است که در بردارنده مجموعه‌ای از قوانین برای زندگی فردی، اجتماعی و حکومتی است.

تاریخ‌نویس یهودی: اسلام فقط یک دین نیست

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوطن»، اخیرا کلیپی ویدیوئی از اظهارات موشیه شارون، مورخ و پژوهشگر یهودی و استاد تاریخ اسلام دانشگاه «عبریه» قدس از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود که وی اسلام را یک دین جهانی توصیف می‌کند.
موشیه شارون تصریح می‌کند: خداوند متعال از زمان حضرت آدم(ع) برترین مخلوقات خود را از هر نسل که همگی آن‌ها از نسل‌ آدم بودند، انتخاب کرد و در نهایت حضرت محمد(ص) را به‌عنوان پیامبری که سخن حق را به بشریت رساند، برگزید.
این مورخ یهودی تأکید می‌کند اسلام همان‌طور که برخی معتقدند فقط یک دین نیست؛ بلکه فرهنگ و دانشی است که دربردارنده همه چیز است و در این دین مجموعه‌ای از قوانین که زندگی فردی، اجتماعی و حکومتی را شامل می‌شود، وجود دارد.
وی با مقایسه‌ دین یهودیت و اسلام می‌گوید: «اسلام یک دین جهانی و تنها دینی است که با تمام جهان در ارتباط است».
این پژوهشگر یهودی اضافه می‌کند: اسلام به یهودیان و مسیحیان «اهل کتاب» اطلاق می‌کند، در حالی که یهودیان و مسیحیان کتاب‌های مقدس خود را تحریف کردند و به همین دلیل خداوند پیامبری(حضرت محمد{ص}) را فرستاد که آخرین کلام خداوند را به بشریت برساند و تمام‌کننده نبوت باشد.
وی در پایان گفت: کسانی که به اسلام ایمان آوردند، بسیار خوش‌شانس هستند، زیرا قلب‌های آنان به دعوت حضرت محمد(ص) لبیک گفته است.
به گفته وی مسلمانان مأموریتی مهم در جهان دارند و آن دعوت تمامی جهانیان به اسلام است.
این مورخ یهودی که دارای مدرک دکترا در رشته تاریخ اسلامی در قرون وسطی است، در دانشگاه «عبریه» قدس، رشته تاریخ اسلام تدریس می‌کند.
captcha