محرومیت، مانع ترویج فرهنگ قرآنی نشد/ آموزش رایگان قرآن به روستائیان
کد خبر: 3523913
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
مؤسسه قرآن و عترت آل محمد(ص) را بیشتر بشناسیم؛

محرومیت، مانع ترویج فرهنگ قرآنی نشد/ آموزش رایگان قرآن به روستائیان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآن و عترت آل محمد(ص) با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی و فرهنگ ناب محمدی در شهرستان اسلام‌آباد غرب تأسیس شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ادامه معرفی مؤسسات قرآنی این بار سری به یکی از شهرهای محروم زده‌ایم و در نظر داریم تا یکی از مؤسسات این شهر را معرفی کنیم.

مؤسسه قرآن و عترت آل محمد(ص) یکی از مؤسسات استان کرمانشاه است که در شهرستان محروم اسلام‌آباد غرب در کنار دیگر مؤسسات این استان به امر آموزش قرآن مشغول است و از سال 1387 با همت یکی از قرآنیان این شهرستان کار خود را آغاز کرد و تا به الان توانسته است موفقیت‌های چشمگیری را در این زمینه به دست آورد.

این نکته قابل ذکر است که مدیریت این مؤسسه قرآنی به عهده الهه خوشبخت، دارای تحصیلات سطح 2 حوزه و کارشناسی ارشد مشاوره است و همچنبن مؤسسه قرآن و عترت آل محمد(ص) با اهدافی از جمله ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی در سطح شهرستان و حومه تأسیس و شورع به فعالیت کرد.

در این گزارش گفت‌وگویی با مدیریت این مؤسسه قرآنی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

رد نشود///// محرومیت، مانع ترویج فرهنگ قرآنی نشد/ آموزش رایگان قرآن به روستائیان

خوشبخت با بیان اینکه از همان ابتدا با کمترین هزینه تصمیم راه‌اندازی مؤسسه‌ای قرآنی در شهرستان محروم اسلام‌آباد را ذهن می‌گذراند تنها به فکر آموزش قرآن به قرآن‌دوستان بوده است، اظهار کرد: جرقه تأسیس چنین مؤسسه‌ای در شهرستان اسلام‌آباد از زمانی در ذهنم شکل گرفت که حس کردم قرآنیان این شهرستان نیازمند آن هستند که در محلی واحد گرد‌هم آیند و مباحث قرآنی را آموزش ببینند.

وی در ادامه به اهداف مختلف تأسیس این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و افزود: ترویج، تبلیغ و گسترش فرهنگ قرآنی و فرهنگ ناب محمدی در جامعه از جمله اهداف مهم و بلند‌مدت مؤسسه قرآن و عترت آل محمد(ص) است.

رد نشود///// محرومیت، مانع ترویج فرهنگ قرآنی نشد/ آموزش رایگان قرآن به روستائیان

مدیر مؤسسه قرآن و عترت آل محمد(ص) تصریح کرد: آموزش عمومی قرآن در رشته‌‌های(روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ، مفاهیم و تفسیر و تدبر در قرآن)، ترویج و تبلیغ مفاهیم علوم دینی و قرآنی، شرکت در آزمون‌های سراسری معاونت قرآن و عترت کشور، فعالیت در زمینه امور فرهنگی(ترویج حجاب و عفاف در جامعه) از جمله فعالیت‌های مهم این مؤسسه قرآنی است.

خوشبخت در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های مؤسسه قرآن وعترت آل محمد(ص) اظهار کرد: مجری برگزاری دروه‌های تربیت مربی معلم عمومی قرآن کریم، ترویج بصیرت دینی و اصل ولایتمداری در جامعه و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت، همکاری با تمام ازکان‌های دولتی و غیردولتی در امور قرآنی، ارائه مشاور قرآنی ـ دینی، خانوادگی، ازدواج و..، ارائه خدمات پژوهشی و فرهنگی به عموم مردم، برگزاری نمایشگاه‌های علوم قرآنی و دینی مانند(کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی و دینی، حجاب و عفاف) سبک زندگی دینی و اسلامی ـ ایرانی، مباحث تهاجم فرهنگی را می‌توان از دیگر فعالیت‌های چشمگیر مؤسسه دانست.

رد نشود///// محرومیت، مانع ترویج فرهنگ قرآنی نشد/ آموزش رایگان قرآن به روستائیان

وی از فعالیت 10 نفر کادر اجرایی در این مؤسسه خبر داد و افزود: 22 نفر از اساتید و مربیان قرآنی در مؤسسه قرآن و عترت آل محمد(ص) مشغول به فعالیت هستند و در زمینه فعالیت‌های قرآنی ـ دینی و آموزش مباحث قرآنی به قرآن‌آموزان تلاش می‌کنند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت آل محمد(ص) در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس تاکنون بالغ بر 2000 قرآن‌آموز در تمامی رشته‌های قرآنی ـ دینی آموزش کسب کرده‌اند و تقریباً برای همگی آنها در سطح(مقدماتی و تخصصی) گواهینامه درنظر گرفته و اعطا شده است.

 خوشبخت با اشاره به مکان این مؤسسه بیان کرد: مکان این مؤسسه استیجاری است و درآمدهای آن به دلیل محروم بودن منطقه بسیار ناچیز است.

وی از فعالیت‌هایی مؤسسه قرآن وعترت آل محمد(ص) در نقاط مختلف خبر داد و گفت: این مؤسسه سعی بر آن داشته که نه تنها قرآن‌دوستان شهرستان را از آموزه‌‌های قرآنی بهره‌مند کنند بلکه در نظر داشته تا این آموزش‌ها را در اطراف شهرستان و در روستاها نیز داشته باشد و این نکته قابل ذکر است این نوع آموزش‌ها در روستاها به صورت کاملاً رایگان صورت می‌گیرد و قرآن‌آموزان در قبال آموزشی که کسب می‌کنند هیچ گونه پولی نمی‌دهند.

مریم علئی
مطالب مرتبط
captcha