پایان زندگی معلولی که با اراده قوی حافظ کل شد
کد خبر: 3524515
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

پایان زندگی معلولی که با اراده قوی حافظ کل شد

گروه بین‌الملل: «طارق الوداعی»، شهروند ۳۵ ساله عربستانی که با وجود معلولیت شدید و ورق زدن صفحات قرآن با دهان، توانسته بود کل قرآن را در ۴ سال حفظ کند، صبح دیروز، 31 مردادماه، دارفانی را وداع گفت.

پایان زندگی معلولی که با اراده قوی حافظ کل شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوطن آنلاین»، «طارق الوادعی»، معلول ۳۵ ساله از شهر «سراه عبیده» در استان «عسیر» عربستان بود که با پیوستن به انجمن حفظ قرآن کریم این استان توانسته بود با وجود معلولیت شدید، کل قرآن را حفظ کند.
«حمود»، برادر این معلول حافظ کل قرآن در این باره گفت: «برادرم کل قرآن را به مدت 4 سال حفظ کرد و با وجود معلولیت‌ شدید و مشقت‌هایی که با آن مواجه بود، اما همیشه قبل از‌ نماز صبح بیدار می‌شد و پس از تیمم نماز خود را اقامه می‌کرد».
وی افزود: «او پیوسته اصرار می‌کرد که مادرم دستش را بر روی زمین و در نزدیکی او قرار دهد تا آن را ببوسد، این در حالی است که مادرم پیوسته کار شست‌‌وشو و پوشیدن لباس برادر مرحومم را انجام می‌داد».
این مرد ۳۵ ساله عربستانی به خاطر معلولیت شدید مجبور بود به خاطر نداشتن دست و پا، بر روی شکم راه برود، اما وی با این معلولیت مبارزه کرد و با وجود بیماری آتروفی(کاهیدگی) عضلانی و انحنای ستون فقرات و نداشتن دست و پا، توانست کل قرآن را حفظ کند.
مربی قرآن طارق برای آموزش حفظ قرآن کریم به خانه وی می‌رفت و این شهروند معلول عربستانی با وجود معلولیت شدید و وضعیت نامناسب و نداشتن دست و پا، صفحات قرآن را با دندان‌هایش ورق می‌زد.
طارق همچنین، نحوه کار با تلفن همراه و کامپیوتر را نیز یاد گرفته بود و در شبکه‌های اجتماعی نیز با کلیک کردن به‌واسطه بینی و زبان بر روی حروف حضور فعالی داشت، همچنین به‌واسطه اینترنت با علمای دینی ارتباط برقرار می‌کرد.
وی توانست در طی ۴ سال از پیوستن به انجمن حفظ قرآن استان عسیر، با وجود دشواری در ادای مخارج حروف و تلفظ کلمات، کل قرآن را حفظ کند و قواعد زبان عربی و معانی ادبی و بلاغی در قرآن را یاد گیرد.
captcha