کنفرانسی اسلامی با حاشیه‌ پر رنگ‌تر از متن
کد خبر: 3524563
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

کنفرانسی اسلامی با حاشیه‌ پر رنگ‌تر از متن

گروه بین‌الملل: کنفرانس «اتحاد امت و عظمت حرمین شریفین» در اسلام‌آباد پاکستان در حالی زیر چتر آل‌سعود برگزار شد که در بیانیه پایانی به جای پرداختن به مسائل مربوط به اماکن مقدسه در مکه و مدینه، به امور حاشیه‌ای توجه شد.

کنفرانسی اسلامی با حاشیه پر رنگ‌تر از متن!
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «امت» راولپندی، کنفرانس «اتحاد امت و عظمت حرمین شریفین» جمعیت اهل حدیث پاکستان که هم‌سو با سیاست‌های آل‌سعود و وهابیت است، دیروز، 31 مردادماه، در اسلام‌‌آباد پایان یافت.
این کنفرانس با حضور جمعی از شخصیت‌های مذهبی پاکستان و دیگر کشورها از جمله عربستان، بحرین، فلسطین و ترکیه در سالن جناح کنوانسیون اسلام‌‌آباد برگزار شد.  
در این کنفرانس که به میزبانی جمعیت اهل حدیث پاکستان برگزار شد، بیشتر چهره‌ها و شخصیت‌هایی حضور یافتند که در راستای سیاست‌های آل‌سعود تلاش کرده و متمایل به وهابیت هستند.
پرویز رشید، وزیر اطلاعات پاکستان، مولانا سمیع الحق، امیر جمعیت علمای اسلام پاکستان، مولانا غفور حیدری، دبیرکل این جمعیت، ساجد میر، امیر جمعیت اهل حدیث و عضو مجلس سنا، عبدالرحمان الغنام، معاون وزیر امور مذهبی عربستان، عکرمه سعید صبری، امام جماعت مسجدالاقصی، شیخ رحیمی یاران، مفتی اعظم ترکیه، شیخ عادل عبدالرحمان المعاوده، نائب رئیس مجلس شورای بحرین و هیئت‌های مختلفی از دیگر کشورهای اسلامی حضور یافتند.  
سخنرانان کنفرانس از ارتش و دولت پاکستان خواستند که برای دفاع از حرمین نیروی مستقل نظامی امنیتی تشکیل داده و در آنجا مستقر کند.
در بندهای بیانیه پایانی کنفرانس اسلام‌آباد بدون توجه به مسائل مربوط به حرمین شریفین، بیشتر به امور حاشیه‌ای پرداخته شد.
این در حالی است که در آستانه موسم حج و سالگرد قتل عام هزاران زائر در حادثه منا، در این کنفرانس باید بر تلاش بیشتر برای حفظ جان زائران بیت‌الله الحرام و نحوه خدمات‌دهی مناسب به آنان با هدف تکرارنشدن چنین حوادثی تأکید می‌شد.
بندهای بیانیه کنفرانس اسلام‌آباد بدین شرح است:
۱ـ  کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند و اتحادیه جداگانه کشورهای اسلامی تشکیل شود.
۲ـ  تروریسم علیه کشورهای اسلامی پایان داده شده و مسئله فلسطین و کشمیر حل شود.
۳ـ  اجازه ساختن کشور سکولار در پاکستان داده نخواهد شد.
۴ـ  کشورهای اسلامی در امور داخلی یکدیگر مداخله نکنند.
۵ ـ  این کنفرانس کشتار مسلمانان اهل سنت (بدون اشاره به کشتار شیعیان) در عراق، یمن و سوریه را به شدت محکوم می‌کند.
۶ ـ از تشکیل اتحادیه نظامی عربستان برای مقابله با تروریسم با حضور ۳۴ کشور اسلامی توسط عربستان قاطعانه حمایت می‌کنیم.
۷ ـ از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز حمایت می‌شود.
8 ـ امنیت حرمین شریفین، نشانه امنیت جهان است.
لازم به ذکر است جمعیت اهل حدیث یکی از گروه‌های افراطی در پاکستان به‌شمار می‌رود که غالبا سیاست‌ها و اقدامات نادرست عربستان را توجیه و تأیید می‌کند، این کنفرانس را نیز می‌توان در همین راستا برشمرد.
فعالیت‌ها و برنامه‌های این جمعیت در پاکستان حامیان چندانی ندارد و خبر برگزاری کنفرانس در رسانه‌های این کشور انعکاس زیادی نداشت.
captcha