دادگاه عالی فرانسه منع قانونی «بورکینی» را اعلام می‌كند/ تجمع زنان در لندن
کد خبر: 3525464
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

دادگاه عالی فرانسه منع قانونی «بورکینی» را اعلام می‌كند/ تجمع زنان در لندن

گروه بين‌الملل: دادگاه عالی فرانسه امروز، 5 شهريور، حكم قانونی بودن منع استفاده از «بورکینی» ـ لباس شنای اسلامی ـ در سواحل شهرهای فرانسه را صادر می‌کند.

دادگاه عالی فرانسه منع قانونی «بورکینی» را اعلام می‌كند/ تجمع در زنان در لندن
تجمع زنان مقابل سفارت فرانسه در لندن
به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) به نقل از خبرگزاري آناتولی، در پی اعتراض‌های گروه‌های حقوق بشر و سياستمداران مبنی بر تبعيض‌آميز بودن منع لباس شنای اسلامی در سواحل فرانسه و نقض حقوق ابتدايی مسلمانان، دادگاه عالی فرانسه در اين رابطه تصميم‌گيری خواهد كرد.
رئيس اين جلسه دادرسی، يكي از سه قاضی حاضر در اين جلسه، اعلام كرد: حكم دادگاه ساعت 15 روز جمعه صادر خواهد شد.
دادگاهی در شهر نيس فرانسه روز دوشنبه هفته گذشته، ممنوعيت لباس شنای اسلامی در سواحل اين شهر را «لازم و مناسب» و به منظور جلوگيری از حملات تروريستی اعلام كرد.
اين حكم از سوی ليگ حقوق بشر فرانسه و جمعيت مقابله با اسلام‌هراسی اين كشور مورد اعتراض قرار گرفت.
دادگاه عالي فرانسه حكم نهايی را امروز اعلام خواهد كرد.

تجمع اعتراضی بانوان در مقابل سفارت فرانسه در لندن

با اعلام ممنوعیت بورکینی ـ لباس شنای اسلامی ـ توسط برخی شهرهای فرانسه و حمایت دولت پاریس از این ممنوعیت، عده‌ای از زنان مسلمان و غیرمسلمان در جلوی سفارت فرانسه در لندن شن و ماسه ریخته و علیه این ممنوعیت تظاهرات کردند.
زنان مسلمان و غیرمسلمان که به طرح ممنوعیت بورکینی توسط فرانسوی‌ها معترض بودند، پلاکاردهایی نیز در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: اسلام‌هراسی آزادی نیست؛ لباس هرکس مسئله‌ای شخصی است؛ ما با خواهران محجبه خود اعلام همبستگی می‌کنیم.

captcha