بهره‌برداری از نهج‌البلاغه؛ راه اصلاح جامعه
کد خبر: 3525878
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

بهره‌برداری از نهج‌البلاغه؛ راه اصلاح جامعه

گروه اندیشه: مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: بهره‌برداری از نهج‌البلاغه و سایر کتب و احادیث، موجب اصلاح جامعه و حرکت رو به جلو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور، مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، روز گذشته، ششم شهریورماه از دفتر پژوهشکده نهج‌البلاغه کانون گل‌های فجر خراسان رضوی بازدید کرد.
آیت‌الله دین‌پرور طی این بازدید به تأکیدات شارع مقدس اسلام بر کسب روزی حلال برای خود و خانواده اشاره و آن را جهاد در راه خدا عنوان کرد و افزود: اینکه فردی سرمایه گذاری کرده و درآمدهای فراوانی را بدست می‌آورد خوب است اما اسلام می‌گوید از این درآمدها مقداری را برای نیازمندان درنظر بگیرید تا فقر اجتماعی به وجود نیاید.
وی با تاکید بر انجام کارهای خداپسندانه در جامعه و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ غنی اسلام، گفت: بهره‌برداری از نهج‌البلاغه و سایر کتب و احادیث، موجب اصلاح جامعه و حرکت رو به جلو می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم امروز نسبت به مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود آگاهی ندارند، اظهار کرد: راه حل تمام مشکلات امروز در قرآن و نهج‌البلاغه وجود دارد.
وی بهره بردن از فرمایشات گهربار امیرالمؤمنین علی(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) را موجب اصلاح جامعه و سعادت دنیوی و اخروی مردم دانست و ابراز کرد: اگر آحاد مردم در دنیای امروز با قرآن، نهج‌البلاغه و دیگر کتب اسلامی آشنا شوند، دیگر با این حجم از مشکلات روبرو نخواهیم بود.
مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه ادامه داد: خانواده‌های بسیاری وجود دارند که با عمل به تعالیم اسلام و رهنمودهای اهل بیت(ع)، در زندگی کمترین مشکلات را داشته و از نظر روحی و جسمی در بهترین وضعیت قرار دارند.
وی در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش‌های کانون گل‌های فجر خراسان در حوزه نهج‌البلاغه، تصریح کرد: از مشکلات فراوان کار فرهنگی دلگیر نشوید که کوشش‌های شما در جامعه اثرگذار و در پیشگاه خداوند ارزشمند خواهد بود.
captcha