تبیین نامه‌های مقام معظم رهبری در سوئد
کد خبر: 3526562
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

تبیین نامه‌های مقام معظم رهبری در سوئد

گروه بین‌الملل: دو نامه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به جوانان اروپا و آمریکا، طی نشستی به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در سوئد تبیین و بررسی شد.

نشست تبیین نامه‌های مقام معظم رهبری در سوئد + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور تبیین دو نامه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به جوانان اروپا و آمریکا و ضرورت ابلاغ این پیام به جوانان و مردم کشور سوئد، رایزنی فرهنگی ایران نخستین نشست بررسی این دو نامه را با حضور جمعی از دانشجویان و مدیران فرهنگی در شهر مالمو، برگزار كرد.
در این نشست سه موضوع «محورهای نامه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به جوانان اروپا و آمریکا»، «چرا مخاطب نامه جامعه و مناطق خاصی از جغرافیای جهانی است» و «راهکارهای ایجاد امنیت و آرامش در نامه چگونه ترسیم شده است»، بررسی شد.
در ابتدا آیاتی از کلام الله مجید توسط محمد محمدی، قاری قرآن و دانشجوی مقیم سوئد قرائت شد، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین بصری، از علمای لبنان به مبانی کلامی پیام مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پرداخت.
وی در سخنان خود، گفت: آنچه ما امروز بدان گرفتار هستیم ریشه در یک جریان تاریخی دارد که جلوه‌ای از آن در ظلم به اسلام و مسلمانان را در رفتار گروه‌های افراطی شاهد هستیم. مطالعه تاریخ اسلام به ما می‌گوید که جریان انحراف منشأ ظلم برای مسلمانان است.
هدی احمدی، دانشجوی ایرانی ساکن شهر مالموی سوئد نیز در ادامه به بررسی نامه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از زاویه اسلام‌هراسی پرداخت و گفت: کلیسای کاتولیک و پاپ از آغاز مواجهه با اسلام، پیامبر اكرم(ص) و قرآن کریم را خشونت‌طلب معرفی کردند؛ آنها پیروزی‌های اسلام را ناشی از قدرت شمشیر و زور دانستند.
وی ادامه داد: جهان غرب با پیروی از اندیشه‌های کلیسایی از اسلام و متفکران اسلامی چهره درستی ارائه نداده است و در دوران معاصر نیز در مواجهه با اسلام و تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را رقیب جدی خود گرفته و به ایران‌هراسی دامن زده است.
احمدی افزود: در برابر موج بیداری اسلامی، جریانی تاریخی به عنوان داعش را احیا کردند که امروز بلای جان خودشان شده است. دلیل نامه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تبیین این جریانی بود که در غرب آغاز شده و به دیگر مناطق سرایت كرده است، جریانی که سیاستمداران غرب ایجاد کردند.
سخنران سوم این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، از افغانستان بود كه ضمن تبیین جریان حقوق بشر در دو نامه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، به چرایی انتقال جریان خشونت به سرزمین‌های اسلامی اشاره کرد.
سیدعبدالمجید میردامادی، رایزن فرهنگی ایران در سوئد با اشاره به موضوع «نقش پیام در ایجاد تمدن‌ها و تحولات اجتماعی» گفت: باستان‌شناسان قدمت انسان در کره زمین را دو میلیون سال برآورد کرده‌اند. این نظریه می‌گوید اولین انسان در قاره آفریقا ظهور کرده و اولین انسان در قلمرو ایران کهن مربوط به هشتصد هزار سال قبل است که یافته‌های باستانی در حوزه جنوب سمنان به این نظریه قوت بخشیده است.
وی ادامه داد: پیام رسالت پیامبر اسلام توحید بود، نقش پیام در ایجاد فرهنگ و تمدن اصیل الهی و نقش آن در عدم انحراف پیام‌های پیشین و اصلاح حرکت جامعه جهانی بزرگترین نعمتی است که از ناحیه خداوند متوجه انسان‌ها می‌شود.
رایزن فرهنگی كشورمان افزود: پیام مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در حقیقت متضمن تأمل و تفکر پیرامون توجه به آنچه است که از گذشته تاکنون در جریان بوده است. در حقیقت این پیام سعی و تلاشی برای کشف و دستیابی به حقیقت است.
وی در ادامه بیان كرد: امروز، بزرگ‌ترین فرصت تاریخی برای اسلام اصیل فراهم آمده تا با معرفی خود نسبت به آنچه در دریافت ملل جهان از اسلام مؤثر است تجدید نظر کنند؛ اسلام مبتنی بر عقلانیت و عدالت، مطلوب عصر حاضر است. معرفی اسلام باید از طریق ایجاد تفاهم، گفت‌و‌گو و همکاری مثبت و سازنده با جهانیان شکل گیرد.

نشست تبیین نامه‌های مقام معظم رهبری در سوئد + عکس

نشست تبیین نامه‌های مقام معظم رهبری در سوئد + عکس
captcha