مدافعین حرم تربیت یافتگان مسجد هستند
کد خبر: 3527014
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
آیت‌الله حسینی‌مازندرانی:

مدافعین حرم تربیت یافتگان مسجد هستند

کانون خبرنگاران نبأ: استاد اخلاق حوزه‌های علمیه گفت: این جوانان، از روحانیت، مساجد و مجالس مذهبی جدا نشدند که به مقام مدافعین حرم رسیدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت شهادت حضرت جوادالائمه(ع) شامگاه دهم شهریور ماه مراسم تجلیل از فعالان قرآنی و خانواده شهدا و نوجوانان و کودکان فرهنگی در مسجد حضرت زینب(س) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله حسینی مازندرانی برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن کار خود را آغاز کرد و آیت‌الله حسینی مازندرانی، ضمن تشکر از امام جماعت محترم مسجد حضرت زینب(س) و مسئول فرهنگی این مسجد گفت: من آقای قمی، مسئول فرهنگی این مسجد را از 30، 35 سال قبل از انقلاب می‌شناسم و به ایشان ارادت دارم. ایشان از افرادی مبارز و مجاهد بود و از شهید زنده به حساب می‌آیند و در خط مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای  و انقلابی و ولایتی هستند.

وی افزود: ایشان بچه‌های زیادی را در مسجد جمع کردند و اداره کردند؛ خیلی سخت و بسیار مشکل است اداره کردن، جمع کردن و آیات قرآن به این بچه‌ها آموختند.

آیت‌الله حسینی مازندرانی گفت: ای پدران و مادرانی که در این  مکان مقدس حضور دارید سعی کنید فرزندانتان را همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند: «مسجد سنگر است و سنگرها را باید حفظ کرد» فرزندانتان را عادت بدهید به مسجد و نماز اول وقت خصوصا ایام تابستانی که تعطیلی عمومی هست.

وی با اشاره به آيه 15 سوره تغابن «إِنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ» و آيه 46 سوره کهف «الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ» گفت: خداوند متعال در یک جا می‌فرماید: فرزندان شما و اموال شما فتنه است و در جای دیگر می‌فرماید: فرزندان و مال‌ شما زینت است.

آیت‌الله حسینی مازندرانی در تشریح آيه 15 سوره تغابن گفت: اگر انسان مالش را  از مال حرام به دست بیاورد  همین باعث می‌شود فرزند صالح و ناسالم به وجود بیاید و این همان فتنه است و مال حرام خوردن هم فتنه است و یک لقمه حرام خوردن چهل روز دعای انسان به استجابت نمی‌رسد.

وی ادامه داد: اگر انسان فرزند صالح و سالم نداشته باشد، دشمن هم به دنبال جذب کردن همین جوانان است و سرمایه‌گذاری هم می‌کنند که جوانان ما را به وسیله ماهواره‌ها و تلفن همراه و تبلیغات سو به  انحراف بکشانند و الان هم شاهد هستید که بعضی از جوانان ما به این وسایل اعتیاد پیدا کردند.

آیت‌الله حسینی‌مازندرانی در تشریح آيه 46 سوره کهف گفت: مال حلال باعث می‌شود که  فرزند صالح و سالم داشته باشیم و پدر و مادر هم اگر فرزندانشان را خوب تربیت کنند همین زینت است.

مؤسس حوزه علمیه و امام جماعت مسجد امام حسین‌(ع) شهرری افزود: بچه‌هایی که به سن تکلیف نرسیده‌اند در مسجد حضور پیدا کنند در نماز جماعت شرکت کنند و قرآن بخوانند در روایات داریم که ثواب این بچه‌هایی که کارهای خیر انجام می‌دهند همین ثواب به پدر و مادرانشان برمی‌گردد و خوشا به حال این پدر و مادرها.

آیت‌الله حسینی مازندرانی ادامه داد: با جایزه دادن و تشویق کردن و محبت کردن است که بچه‌ها به مسجد حضور پیدا می‌کنند. همین طور هم که مقام معظم رهبری هم اخیرا در دیدار با ائمه جماعت سفارشات زیادی  فرمودند: «جوانان را اکرام کنید و به آنها احترام بگذارید و جاذبه داشته باشید» اگر جوانان و فرزندان ما اعتیاد پیدا کنند و از مسجد فاصله بگیرند برای پدر و مادر خیلی مشکل است اما اگر فرزندان شما مرتب و منظم در نماز جماعت در ادعیه‌هایی که در مسجد برگزار می‌شود شرکت کنند به انحراف کشیده نمی‌شوند. و انحرافاتی که در بعضی از جوانان دیده می‌شود به خاطر فاصله گرفتن از مسجد است.
وی گفت: بنده پنج ساله بودم به مسجد می‌رفتم پیرمردها و بزرگان مسجد ما را  تشویق می‌کردند.

آيت‌الله حسینی‌مازندرانی بخش دوم سخنان خودش را به شهدای مدافعین حرم اختصاص داد چون در این مراسم خانواده شهید مدافع حرم شهید علی امرایی حضور داشتند.

وی افزود: خوشا به حال  این پدر و مادرها که فرزندانشان از مدافعین حرم هستند و در مقابل داعش، وهابیت و سلفی‌ها مبارزه می‌کنند و جهاد می‌کنند و به شهادت می‌رسند که قرآن هم می‌فرماید« وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»
این فرزندان از روحانیت، مساجد و مجالس مذهبی جدا نشدند که به این مقام رسیدند و کسانی که از دین، روحانیت، مساجد و مجالس مذهبی فاصله بگیرند  و در این مراسمات  شرکت نکنند که مدافع حرم نمی‌شوند. و می‌بینیم که پدر و مادران این شهدا هم رو سفید و سربلند هستند و می‌گویند خوشا به حال ما که فرزندانمان در راه خدا به  شهادت رسیدند.

مؤسس حوزه علمیه و امام جماعت مسجد امام حسین‌(ع) شهرری ادامه داد: اگر این جوانان نمی‌رفتند و مبارزه نمی‌کردند  الان دشمن کربلا را گرفته بود و به خاطر همین جوانان است که امنیت در کشور ما  برقرار است و سربلند و رو سفید هستیم.

آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی در پایان سخنرانیشان گفت: ما باید شاکر باشیم که در  یگانه کشوری هستیم که جان، مال، آبرو، ناموس، حیثیت و شخصیت ما در امنیت کامل  برقرار است و این به خاطر جوانان پاک این کشور  است که جانشان را در راه خدا دادند.

در خاتمه جلسه از فعالان قرآنی و خانواده شهدا و نوجوانان و کودکان فرهنگی تجلیل شد و هدیه‌هایی اهدا گردید.

تصاویر این جلسه در ادامه در مقابل دیدگانتان قرار می‌گیرد:

















علیرضا برومند



captcha