زندگی امام جواد(ع)؛ نمادی از مقاومت در برابر هجمه‌های نرم دشمنان
کد خبر: 3527140
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
امام جمعه خلیل‌آباد عنوان کرد:

زندگی امام جواد(ع)؛ نمادی از مقاومت در برابر هجمه‌های نرم دشمنان

گروه سیاسی: امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه زندگی امام جواد(ع) نمادی از مقاومت در برابر هجمه‌های نرم دشمنان اسلام است، تصریح کرد: با توجه به تیزبینی که امام جواد(ع) داشتند، مأمون نتوانست از منزلت و جایگاه این امام معصوم(ع) در نزد مردم بکاهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز، 12 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه زندگی امامان معصوم(ع) سراسر مبارزه بود، افزود: مبارزه در زمان خفقان یعنی زمانی که امکان مبارزه مسلحانه وجود نداشت از روش‌های مبارزاتی ائمه معصومین(ع) علیه دشمنان دین بود.
وی با اشاره به اینکه زندگی امام جواد(ع) نمادی از مقاومت در برابر هجمه‌های نرم دشمنان اسلام است، تصریح کرد: با توجه به تیزبینی که امام جواد(ع) داشتند، مأمون نتوانست از منزلت و جایگاه این امام معصوم(ع) در نزد مردم بکاهد.
ناهیدی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: تمام دوران زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه(س) یک الگو برای سعادتمندی در دنیا و آخرت است.
وی با اشاره به الگوهای تربیتی و اخلاقی زندگی حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگویی به تمام معنا برای عفاف، حجاب و پاکدامنی هستند.
خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه طلاق در ایران یک زلزله خاموش است که هر روز در حال تکان دادن جامعه و بنیان‌های خانواده است، گفت: یکی از اصول اساسی موفقیت در ازدواج، هم‌شأن بودن طرفین است.
وی با اشاره به اینکه اگر طرفین هم‌شأن بودند، درک متقابل به وجود می‌آید و اگر زوجین یکدیگر را درک نکنند، زمینه‌ای برای پدید آمدن مشکلات متعددی می‌شود، افزود: هم‌شأن بودن به شرایط ظاهری، قومی، مادی، رفاه و معیشتی بستگی ندارد بلکه از دیدگاه اسلام هم‌شأن بودن به همسویی در آرمان‌ها، خواسته‌ها، تمایلات روحی، روانی و اخلاقی، میزان آگاهی‌های علمی و دینی و تعهدات عملی به مذهب بستگی دارد.
خطیب جمعه خلیل‌آباد در ادامه با اعلام اینکه مهریه فراوان از دیدگاه اسلام ارزش و بزرگی نیست بلکه نشانه شومی یک زن است، گفت: جوانان ایرانی در معرض معضلات زیادی نظیر افزایش سن ازدواج، لذت‌جویی، تنوع‌طلبی، خیانت به همسر، نارضایتی در زندگی زناشویی و ... قرار گرفته‌اند.
وی در پایان عنوان کرد: متأسفانه طلاق در بین خانواده‌های ایرانی عادی شده است و زوجین با کوچک‌ترین مشکل، جدایی را بهترین راهکار می‌دانند.
captcha