تاثیر طرح دانشجومعلم در تثبیت دانش قرآنی/ استادان با تجربه، نقطه قوت طرح
کد خبر: 3527842
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
برگزیدگان از طرح دانشجومعلم قرآن کریم می‌گویند؛

تاثیر طرح دانشجومعلم در تثبیت دانش قرآنی/ استادان با تجربه، نقطه قوت طرح

گروه دانشگاه: با پایان یافتن سومین دوره طرح دانشجومعلم قرآن کریم، برگزیدگان از ارتقاء و تثبیت دانش قرآنی در این دوره، سخن می‌گویند.

میترا نعمتی، دانشجوی ترم سوم رشته علوم و معارف قرآن در پردیس شهرری دانشگاه قرآن و حدیث و متولد سال 1376 است؛ مادر وی استاد علوم قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام و پدرش معلم بازنشسته است؛ او که فرزند آخر خانواده و از برگزیدگان سومین دوره طرح دانشجومعلم قرآن کریم است، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن مطلوب ارزیابی کردن سومین دوره این طرح، گفت: در این دوره از طرح دانشجومعلم کلاس‌های روخوانی، روانخوانی و تجوید برگزار شد؛ علاوه بر آن، با توجه به اینکه پیش از این، دوره‌های صوت و لحن را پشت سر گذاشته بودم اگر در این زمینه نیز سوالی داشتم از استادان می‌پرسیدم.

طرح دانشجومعلم، ارتقاء و تثبیت دانش قرآنی

وی افزود: امکانات دوره از نظر کمی خوب و فقط ساعت‌های کلاس‌ها تا اندازه‌ای طولانی بود که البته این مساله با توجه به فشرده بودن دوره قابل قبول است.

وی با بیان اینکه بیشتر آموزه‌های این دوره را پیش از این نیز فراگرفته بودم، گفت: این دوره ضمن ارتقاء برخی از دانسته‌های پیشین، در تثبیت دانش قرآنیم بسیار اثرگذار بود و حضور استادان سطح بالا و با تجربه باعث می‌شد که با اطمینان کامل سوالاتمان را پاسخ بگیریم و جای هیچ گونه شک و شبهه‌ای در این زمینه باقی نماند.

نعمتی با اشاره به اهداف طرح دانشجومعلم در خصوص ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی، گفت: من آموزش قرآن را از خانواده‌ام شروع کرده‌ام و یکی از دوستانم نیز موسسه‌ای را برای تدریس به من معرفی کرده است که هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نکرده‌ام.

وی در پایان با بیان اینکه اگر در این طرح از استادان جوانتر بهره گرفته شود، بهتر است، گفت: اگر مسئولان برگزاری طرح، در کنار سایر مطالب، آموزش صوت و لحن را نیز برای این دوره‌ها پیش‌بینی کنند، دوره جامع‌تر می‌شود.

captcha