نمایشگاه قرآنی ایران در سیرالئون + عکس
کد خبر: 3530047
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

نمایشگاه قرآنی ایران در سیرالئون + عکس

گروه بین‌الملل: نمایشگاه «قرآن کریم و علوم قرآنی در آینه هنر» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در سیرالئون برگزار شد.

نمایشگاه قرآنی ایران در سیرالئون + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور شیخ احمد تیجان سیلا، رهبر شیعیان سیرالئون، فرهیختگان، علما، ائمه جمعه و جماعات، هنرجویان، دانشجویان، مدیران و دانش‌آموزان برگزار شد و با سخنرانی همراه بود.
این نمایشگاه به مدت 5 روز ادامه داشت و مورد استقبال اندیشمندان، علما، هنرجویان و دانش‌آموزان قرار گرفت.
سخنرانان در مراسم افتتاحیه حول محور قرآن مطالبی را بیان و به برخی هنرنمایی‌های منحصر به فرد قرآن کریم اشاره كردند.
تأكید بر استفاده از آثار هنری قرآنی عرضه شده در نمایشگاه و قدردانی از تلاش‌های گسترده، متنوع و تأثیرگذار نمایندگی فرهنگی ایران در سیرالئون از دیگر مطالب ارائه شده در سخنرانی‌ها بود.
محمد معرفت، رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون نیز در سخنرانی خود، هدف از برگزاری این نمایشگاه را جلب توجه عموم مردم به ماه مهم ذیحجه و یادآوری انجام مناسک در سرزمین وحی و نزول قرآن عنوان كرد.
کافی‌نت قرآنی رایگان
وی همچنین وجود قرآن‌هایی با ترجمه به زبان‌های مختلف، قرآن‌های خطی و همچنیین تفاسیر متعدد را از امکانات موجود در نمایشگاه برشمرد و افزود: از موارد حائز اهمیت در این نمایشگاه، افتتاح کافی نت قرآنی رایگان امام رضا(ع) است که از این پس، کار را برای محققین و دانشجویان و علما به منظور بهره‌برداری‌های قرآنی و ارتباط با مراکز قرآنی ایران و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های قرآنی، تسهیل می‌كند.
عرضه ترجمه‌های قرآن
در نمایشگاه سیرالئون قرآن‌هایی با ترجمه به زبان‌های مختلف از جمله چینی، هندی، اردو، ترکی، انگلیسی و فارسی و چند اثر خطی و هنری از کتابت‌های مختلف قرآن و تفسیرهایی معتبر مانند تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی(ره) و تفسیر نمونه و علوم قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفت.
قرآن‌های نفیس در نمایشگاه
قرآن‌های نفیس در اندازه‌های مختلف از جمله سلطانی، رحلی، وزیری و جیبی چاپ آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف و امور خیریه با صفحات فاخر و خطوط درشت و متعدد قرآنی از دیگر آثار موجود در نمایشگاه بود.
بخش نرم‌افزاری که متشکل از کافی نت قرآنی امام رضا(ع) و نرم‌افزارهای قرآنی و علوم اسلامی بود، از جمله نقاط قوت نمایشگاه و نوآوری در آن محسوب می‌شد. در این بخش نرم‌افزارهای آموزش زبان و ادبیات فارسی و کتب‌ کمک آموزشی زبان و ادبیات فارسی عرضه و نحوه تأثیر فراگیری این زبان در فراگیری معارف و علوم قرآنی توسط برخی کارشناسان برای بازدید‌کنندگان توضیح داده شد.
توزیع پیام رهبر معظم انقلاب
همچنین در زمان فعالیت نمایشگاه، با صدور پیام مقام معظم رهبری (دام ظله)  به مناسبت کنگره عظیم حج، رایزنی فرهنگی كشورمان پس از ترجمه و تنظیم، آن را در اختیار بازدیدکنندگان و خبرنگاران رسانه‌ها و روزنامه‌های سیرالئون قرار داد.

نمایشگاه قرآنی ایران در سیرالئون + عکس

نمایشگاه قرآنی ایران در سیرالئون + عکس

نمایشگاه قرآنی ایران در سیرالئون + عکس
captcha