دیدار قرآنیان «دیوانیه» با مسن‌ترین بانوی مربی قرآن عراق
کد خبر: 3530792
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

دیدار قرآنیان «دیوانیه» با مسن‌ترین بانوی مربی قرآن عراق

گروه بین‌الملل: هیئتی از انجمن قرآنیان شهر «دیوانیه» عراق با مسن‌ترین و نخستین بانوی مربی تجوید و قرائات قرآنی در این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دیدار انجمن قرآنی «الدیوانیه» از بانوی ممتاز قرآنی عراق

به گزارش خبرگزاری بین‌الملل قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «ق»، هیئتی از انجمن قرآنیان شهر «دیوانیه» عراق به مناسبت تعطیلات عید سعید قربان به دیدار استاد «منتهی حسن الخفاجی»، مسن‌ترین و نخستین بانوی مربی تجوید و قرائات قرآنی عراق معروف به «الأم الحاجة»(حاجیه خانم) رفتند.

هیئت قرآنی شهر دیوانیه عراق در این دیدار، ضمن اطمینان از وضعیت سلامتی این بانوی قرآنی، فرارسیدن عید سعید قربان را به وی تبریک گفتتد.

«شیخ حسن الحسناوی»، از شخصیت‌های برجسته قرآنی عراق و رئیس انجمن قرآنیان شهر دیوانیه ریاست این هیئت را بر عهده داشت و در این دیدار، راه‌های گسترش و توسعه فعالیت‌های قرآنی در عراق و بهره‌مندی از تجربیات ارزنده منتهی حسن الخفاجی در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بانوی قرآنی عراق نیز از هیئت عراقی که متشکل از جمعی از قاریان، بزرگان و مربیان قرآنی شهر دیوانیه بودند، به خاطر دیدار با خود تشکر و قدردانی کرد.

«منتهی حسن الخفاجی» در سال 1932 میلادی در استان «ذی‌قار»، واقع در جنوب عراق دیده به جهان گشود و پس از مدتی در شهر بغداد سکونت یافت.

این بانوی عراقی برای یادگیری قرآن‌ با همکاری وزارت معارف عراق راهی الازهر شد و علوم قرآنی را از این دانشگاه آموخت.

این بانوی قرآنی عراق پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه الازهر و بازگشت به عراق، کار نظارت بر فعالیت‌های آموزش قرآن و تربیت اسلامی را برعهده گرفت و سنگ‌ بنای برنامه‌های آموزشی رادیویی و تلویزیونی در زمینه قرآن را پایه‌گذاری کرد، به طوری که تاکنون صدها شاگرد و قرآن‌آموز متخصص و توانمند تربیت کرده است.

وی اکنون در شهر «دیوانیه» مرکز استان «قادسیه» عراق زندگی می‌کند و همچنان با حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، تجربیات ارزنده قرآنی خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

captcha