والدین در زمینه تقویت اصول دین در فرزندان تلاش کنند
کد خبر: 3531530
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
قلاوند:

والدین در زمینه تقویت اصول دین در فرزندان تلاش کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت اصول دین در فرزندان اظهار کرد: در عصر حاضر شبهه‌افکنی در جوامع اسلامی بیشتر به چشم می‌خورد و مذاهب انحرافی به‌دنبال ضربه زدن به شیعیان هستند؛ لذا تقویت اصول دین در جوانان امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، قلاوند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان امروز دوشنبه، 28 شهریورماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات قرآن فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: با وجود گذشت صدها سال از نزول قرآن هنوز بشریت نتوانسته است به تمام رموز قرآن پیدا کند.
وی با اشاره به این‌که یکی از رموز قرآن این است که برای تمام اعصار و روزگاران مختلف کتاب راهنما و هدایت است، ادامه داد:  یکی از مهمترین ویژگی‌های قرآن نزول یک‌باره قرآن بر پیغمبر است این در حالی‌است که ضمانت حفظ قرآن توسط خداوند است.
قلاوند اقامه نماز را وظیفه تمام کسانی‌که در روی زمین جایگاه و مکنت دارند دانست و اضافه کرد: به پا داشتن نماز به‌معنای خواندن نماز نیست بلکه باید زمینه توسعه و ترویج نماز را فراهم کنیم این در حالی‌است که با برپایی نماز بقیه فروع دین هم برپا می‌شوند در سایه نماز است که مفاهیم قرآن هم توسعه پیدا می‌کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با تاکید بر حضور مستمر خانواده‌ها در مسابقات قرآنی، عنوان کرد: کسی‌که در گرایش مردم به قرآن تلاش می‌کند برای خود باقیات و صالحات اندوخته است کمااینکه فرزندان جامعه اسلامی ما نیازمند بهره‌گیری از علوم و معانی قرآن هستند.
وی افزود: یکی از مزیت‌های اسلام این است که اصول دین باید با تحقیق پذیرفته شود زیرا اصول دین تقلیدی نیست و باید نسبت به اصول دین تحقیق کنیم کمااینکه اصول دین پایه دین است و پایه دین باید بر اساس منطق بررسی و پذیرفته شود.
قلاوند با اشاره به این‌که در خیلی از موارد جای موضوعات اصول و فروع دین عوض شده است، اظهار کرد: معلمان باید در آشنایی دانش‌آموزان به اصول دین بیشتر تلاش کنند این در حالی‌است که در احکام و فروع دین باید انسان‌ها به‌دنبال فقیه شدن بروند و اگر انسان نتوانست فقیه در دین باشد باید به مجتهد مراجعه کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به این‌که باید به اصول دین بیشتر پرداخته شود، اضافه کرد: ایجاد تزلزل در افکار، عقیده‌ها و ایمان انسان به‌دلیل تحقیق نکردن در اصول دین است.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت اصول دین در فرزندان اظهار کرد: در عصر حاضر شبهه‌افکنی در جوامع اسلامی بیشتر به چشم می‌خورد و مذاهب انحرافی به‌دنبال ضربه زدن به شیعیان هستند لذا تقویت اصول دین در جوانان امری ضروری است.
captcha