فعالیت 4800 هیئت مذهبی و مداح در لرستان
کد خبر: 3532632
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
مهدوی خبرداد:

فعالیت 4800 هیئت مذهبی و مداح در لرستان

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت دو هزار و 300 هیئت مذهبی شامل زنجیرزنی و سینه‌زنی در لرستان گفت: تاکنون ۲۵۰۰ مداح در سراسر استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان،  در همایش بزرگ عاشوراییان ویژه هیئات مذهبی و مداحان که عصر شنبه، سوم مهر در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، گفت: آنچه حماسه آفرید در دفاع مقدس، ولایت‌مداری و ولایت ‌پذیری نیروهای نظامی، ارتش، سپاه و بسیج بود.
وی با اشاره به این‌که دفاع مقدس ما به حماسه حسینی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تأسی نمود، اضافه کرد: امروز و در شرایط فعلی هم اگر می‌خواهیم کشور در بخش اقتصادی، سیاسی و امنیتی پیروز شود باید به عاشورا تاسی کنیم.
مهدوی‌امین با بیان این‌که رزمندگان بسیجی ما در زمان دفاع مقدس همگی از اعضای هیئات مذهبی بودند، اضافه کرد: هر چه داریم از برکت خون اباعبدالله و عزاداری‌ها، منبرها، روضه‌ها و مداحی‌هایی است که بعد از عاشورا باقی ماند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: دو هزار و 300 هیئت مذهبی شامل زنجیرزنی و سینه‌زنی در لرستان ثبت شدند و در حال ثبت در سامانه طوبی می‌باشند این در حالی است که تاکنون ۲۵۰۰  مداح در سراسر استان شناسایی شده‌اند.
وی اظهارکرد: استان لرستان صاحب سبک عزاداری و مداحی است و عزاداری لرستان به‌عنوان پدیده عزاداری کشور معرفی شده است کمااینکه کسب این افتخارات به همت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان بوده است.
مهدوی‌امین گفت:  در برپایی مراسم عظیم عزاداری اباعبدالله الحسین در لرستان،  نماینده ولی‌فقیه،  استاندار، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و منابع طبیعی بیشترین تاثیرگذاری دارند.
captcha