پخش مستند دفاع مقدس از تلویزیون ونزوئلا
کد خبر: 3532807
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

پخش مستند دفاع مقدس از تلویزیون ونزوئلا

گروه بین‌الملل: به همت رایزنی فرهنگی ایران، شبکه تلویزیونی ونزوئلایی«ویوه»(vive)، پخش مستند 8 قسمتی دفاع مقدس را آغاز كرده است.

پخش مستند دفاع مقدس از تلویزیون ونزوئلا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده رایزنی فرهنگی ایران در ونزوئلا با شبکه تلویزیونی ونزوئلایی «ویوه»(vive)، پخش مستند 8 قسمتی دفاع مقدس از روز سه‌شنبه، 30 شهریور در این شبکه آغاز شده است.
این مستند تلویزیونی که از تولیدات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است، توسط شبکه برون‌مرزی «هیسپن تی وی» به زبان اسپانیولی دوبله شده و در اختیار رایزنی فرهنگی كشورمان قرار گرفته است.
این مستند هر شب از ساعت 20 تا 21 به وقت محلی از تلویزیون ونزوئلا پخش می‌شود و مروری بر مسائل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و حوادث و فراز و نشیب‌های مختلف آن در طول 8 سال دفاع مقدس دارد.
یکی از امتیازات این برنامه، مصاحبه با فرماندهان عالی‌رتبه‌ای است که در طول دوره هشت ساله دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشته و فرماندهی جنگ را عهده‌دار بوده‌اند.
حمایت و پشتیبانی دولت‌های غربی از رژیم متجاوز صدام حسین و تجهیز این رژیم به سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی و همچنین تجهیزات نظامی پیشرفته، از مواردی است که به طور مستند در این برنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و ماهیت نظام سلطه غربی را به چالش می‌کشد.
همچنین پس از پخش این برنامه، هر شب یك فیلم مستند توریستی هم درباره ایران از شبکه ویوه پخش می‌شود.
قرار است، سریال «مریم مقدس» نیز از اواسط ماه اکتبر(اواخر مهرماه) به‌صورت هفتگی و به مدت سه ماه از این شبکه پخش شود.
captcha