افتتاحیه تئاتر رضوان در منزل شهید سهیلی برگزار شد
کد خبر: 3532828
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

افتتاحیه تئاتر رضوان در منزل شهید سهیلی برگزار شد

گروه هنر: افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر رضوان با حضور مسئولان و پیشکسوتان هنری مشهد در منزل شهید سهیلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر رضوان، صبح امروز، چهارم مهرماه با حضور مسئولان و پیشکسوتان هنری مشهد در منزل شهید سهیلی برگزار شد.
در ابتدای مراسم،  علیرضا سهیلی، برادر شهید مسعود سهیلی، مشکل اساسی تئاتر مشهد را تفرقه و تشدد میان اهالی هنر دانست و اظهار کرد: متاسفانه انس و الفتی میان هنرمندان دیده نمی‌شود امیدواریم که در تئاتر خراسان تشدد از بین برود و دوستان و اهالی تئاتر با یکدیگر صمیمی باشند.
قرآن؛ اساس هنر
وی با اشاره به اینکه ما اولین نمایشگاه جهاد بعد از انقلاب را در منزل شهید سهیلی برگزار کردیم، ادامه داد: عقده‌های ناآرام در میان افراد جامعه وجود دارد باید مسئولان خراسان هنر را جدی بگیرند و اساس هنر قرآن است. 
در ادامه مراسم، حمیدرضا سهیلی، نویسنده برجسته مشهد و برادر شهید مسعود سهیلی،  اظهار کرد: مسعود در روستای حُسنی بالای تربت حیدریه به دنیا آمد، وی 16 سال بیشتر نداشت که به گروه هنری پیوست و توانست چند نمایشنامه بنویسد و جایزه کارگردانی و نویسندگی در جشنواره‌های مختلف را کسب کند.
وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران کودکی شهید مسعود سهیلی، ادامه داد: آن زمان‌ها ما بین دو کوچه خورشید و مهتاب زندگی می‌کردیم که اکنون اسامی آن عوض شده است و یادم می‌آید یک روز باران خیلی شدیدی می‌بارید که منجربه سیل شد و این سیل، مسعود را با خودش برد.
سهیلی عنوان کرد: قسمت ایشان بود که در عملیات کربلای چهار به شهادت برسد، در عملیات اول زخمی شد و تیری به سرش اصابت کرد اما دلش نیامد و زمانی که عملیات کربلای چهار آغاز شد، دوباره به جبهه بازگشت.
نویسنده «بوی بهشت» با بیان اینکه مسعود نقدهای بسیاری می‌نوشت که در روزنامه قدس هم کار می‌شد، تصریح کرد: مسعود تقویمی داشت که بسیاری از مطالب خود را در آن یاداشت می‌کرد به خصوص نقدهایی در خصوص فیلم و...
وی اظهار کرد: شهید مسعود سهیلی در عملیات کربلای چهار با اصابت ترکش به شهادت رسید و به قول دوستانش تا اخرین لحظه زمزمه یازهرا(س) را بر زبان داشت. مسعود در خیلی محله‌ها، کلاس هنری برگزار می‌کرد و یکی از شاگردانش زمان جبهه همراه او به اسارت بعثی‌ها گرفته شده بود.
نویسنده «صدسال تئاتر مشهد» با اشاره به اینکه سه بار وی را تشییع کردیم، ادامه داد: بار اول روح او را تشییع کردیم و بار دوم به اصرار افرادی که می‌گفتند این پیکر شهید است در حالیکه هیچ شباهتی به مسعود نداشت، موظف شدیم آن پیکر را تشییع کنیم اما سومین بار پیکری که تشییع شد متعلق به ایشان بود.
شهید سهیلی بی‌وضو کاری را انجام نمی‌داد
برادر شهید سهیلی افزود: یکی از مشخصه‌های مسعود سهیلی این بود که هیچ‌گاه بدون وضو وارد صحنه هنری حتی جبهه نمی‌شد.
در ادامه ناصر نبی‌زاده، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ادامه داد: خوشحالم که در ایام هفته دفاع مقدس، بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی رضوان در منزل شهید سهیلی برگزار می‌شود، امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و سپاسگزاریم از همه کسانی که ما را در این امر یاری کردند . 
حجت‌الاسلام علی بخشی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد در ادامه، بیان کرد: مقوله شهادت که در کشور ما تبدیل به یک فرهنگ شده است و ما از مزیت آن برخوردار هستیم، باید کاری کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و یکی از وظایف ما در جامعه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۴:۵۴
0
0
عقده‌های ناآرام در میان افراد جامعه وجود دارد. یعنی چی؟
سمانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۵:۰۱
0
0
یکی از شاگردانش زمان جبهه همراه او به اسارت بعثی‌ها گرفته شده بود. چرا جمله های این خبر اینجوریه؟
captcha