استان مرکزی در تدارک برگزاری اولین جشنواره ملی امام خمینی(ره)
کد خبر: 3532959
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

استان مرکزی در تدارک برگزاری اولین جشنواره ملی امام خمینی(ره)

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون هیچ جشنواره‌ای در خور شأن امام خمینی(ره) برگزار نشده است، گفت: اولین جشنواره ملی امام راحل از مطالبات جدی بنده است و رایزنی‌های اولیه آن انجام شده و اسفندماه برگزار خواهد شد.

مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، گفت: نخستین جشنواره ملی امام خمینی(ره) اسفندماه سال جاری، همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) و امام راحل برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره در استان زادگاه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد و این از مطالبات جدی بنده به عنوان مدیرکل ارشاد استان است زیرا تاکنون هیچ برنامه‌ای برای نشان دادن همه زوایای زندگی بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی در کشور انجام نشده است.
حقیقی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی و هنری شایسته امام راحل می‌تواند شخصيت و ابعاد مختلف فکری ايشان را برای نسل جوان تجلی کند گفت: عبادت، قرآن، مبارزه، سیاست، فرزند داری، همسرداری و سیره امام خمینی(ره) هر کدام به اندازه یک کتاب جای کار دارد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد: تاکنون رایزنی‌ها با استانداری مرکزی در راستای برگزاری این جشنواره انجام گرفته و دبیرخانه جشنواره نیز در هفته‌های آتی شروع به کار می‌کند.
 حقیقی تاکید کرد: جشنواره امام رضا(ع) نیز ابتدا در استان خراسان برگزار شد اما امروز بعد از 14 سال این جشنواره بین‌المللی در 70 کشور دنیا و در بیش از 90 رشته فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، جشنواره فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) نیز در ابتدا در چند رشته مانند شعر، عکس، فیلم کوتاه، نظریات سیاسی و عرفان  امام راحل شروع به فعالیت می‌کند و در سال‌های بعد این رشته‌ها افزایش پیدا خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری جشنواره امام(ره) در خمین خاطرنشان کرد: شهرستان خمین با ظرفیت‌های فیزیکی و نیروی انسانی که دارد که در استان بی‌نظیر است و می‌تواند میزبان همایش‌ها و جشنواره‌های ملی باشد.
captcha