متسابقان معلول مسابقات قرآن، بدون معلولیتشان دیده شوند
کد خبر: 3532960
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
نادری :

متسابقان معلول مسابقات قرآن، بدون معلولیتشان دیده شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ روشندل کل قرآن و نفر دوم مسابقات قرآن سازمان بهزیستی با انتقاد از اطلاع‌رسانی کمرنگ درباره نفرات برتر مسابقات بهزیستی گفت: کسانی که در مسابقات قرآن بهزیستی شرکت می‌کنند تفاوتی با بقیه متسابقان و قاریان و حافظان ندارند و حتی بسیار بیشتر از آن‌ها تلاش می‌کنند و انتظار می‌رود مسئولان و مردم این شرکت‌کنندگان را بدون معلولیتشان ببینند.

پوریا نادری، حافظ روشندل کل قرآن و نفر دوم رشته حفظ مسابقات قرآن بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، گفت: مسابقات قرآن سازمان بهزیستی تفاوتی با بقیه مسابقات ندارد و باید به اندازه مسابقات دیگر به آن اهمیت داده شود.
وی افزود: با توجه به سطح متسابقان و داوران مسابقات قرآن بهزیستی در مرحله کشوری حتی می‌توان این مسابقات را در حد مسابقات اوقاف که از معتبرترین مسابقات قرآنی کشور است دانست.
نادری با بیان اینکه وضعیت اسکان متسابقان در مسابقات امسال مناسب افراد معلول نبود ادامه داد: کسی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کند انتظار دارد مکانی راحت و آرامش بخش و متناسب با شرایط جسمی و فیزیکی برایش در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی برای متسابقان، همراه مرد قبول نکرد تصریح کرد: این موضوع مشکلات زیادی را برای شرکت‌کنندگان در مسابقات ایجاد کرد اما خانم فراهانی مسئول فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی به تنهایی و در بهترین شرایط شرکت کنندگان استان را به مشهد رساند.
نوجوان روشندل و حافظ کل قرآن توضیح داد: مکان برگزاری مسابقات قرآن در طبقه دوم دانشگاه پیام نور مشهد بود اما آسانسور نداشت و کسانی که ویلچری بودند با مشکلات زیادی برای حضور در مکان مسابقات مواجه شدند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه در نمازخانه دانشگاه ادامه داد: اختتامیه محل سخنرانی مسئولان نیست بلکه فرصتی برای اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان است و چقدر خوب بود اگر نفر اول مسابقات قرائت در این مراسم کلام خدا را قرائت می‌کرد.
نادری سطح برگزاری مسابقات بهزیستی را بسیار خوب دانست و تاکید کرد: در مرحله کشوری مسابقات قرآن برترین داوران که پیشکسوت نیز هستند حضور دارند و جای خالی کارگاه‌ها و جلسات آموزشی با حضور این داوران در مسابقات به خصوص مسابقات امسال به خوبی احساس می‌شود.
نفر اول مسابقات دانش‌آموزان استثنایی کشور با بیان اینکه بهزیستی استان مرکزی در سال‌های اخیر برای برگزاری و حضور متسابقان در مسابقات قرآن اقدامات خوبی داشته گفت: نفرات برتر در مرحله استانی و کشوری بعد از مسابقات نباید رها شوند بلکه نیاز به آموزش‌های بیشتر و استفاده از اساتید قرآنی دارند.
نادری با انتقاد از اطلاع‌رسانی کمرنگ در خصوص نفرات برتر مسابقات بهزیستی در سطح جامعه عنوان کرد: کسانی که در مسابقات قرآن بهزیستی شرکت می‌کنند تفاوتی با بقیه متسابقان و قاریان و حافظان ندارند و حتی بسیار بیشتر از آن‌ها تلاش می‌کنند و انتظار می‌رود مسئولان و مردم این شرکت‌کنندگان را بدون معلولیتشان ببینند.
یادآور می‌شود، مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت سازمان بهزیستی کشور اواخر مردادماه برگزار و نتایج شهریورماه اعلام شد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۲۳:۴۸
0
0
سلام
و باز دوباره جناب نادری افتخار آفرینی کردن برای استان
مثل همیشه عالی،،،استان باید افتخار کنه بخاطر داشتن ايشون
captcha