دبی صاحب غار معجزات قرآنی می‌شود
کد خبر: 3533016
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

دبی صاحب غار معجزات قرآنی می‌شود

گروه بین‌الملل: بازدیدکنندگان بوستان قرآن دبی که در آینده‌ای نزدیک گشایش خواهد یافت، می‌توانند از غاری جدید که موضوعات مرتبط با معجزات قرآن در آن به نمایش در می‌آید، نیز دیدن کنند.

احداث غار معجزات قرآن کریم در دبی
طرح فرضی خانه شیشه‌ای بوستان قرآنی دبی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «The Nation»، بوستان قرآن دبی، پروژه‌ای است که ساخت آن از سوی شهرداری دبی در زمینی به مساحت 60 هکتار در سال 2013 آغاز شده است.

به گفته مقامات دبی، این پروژه در میانه سال 2017 تکمیل خواهد شد.

در این بوستان، تمام گونه‌های گیاهان و درختان قرآنی در فضایی مدرن ارائه‌ می‌شود.

شهرداری دبی دیروز، 4 مهرماه، همچنین اعلام کرد که یک غار و خانه شیشه‌ای نیز در بوستان قرآن ساخته خواهد شد.

حسین ناصر لوتاه، مدیرکل شهرداری دبی، در این باره گفت: این بوستان فرصت مغتنمی برای معرفی برخی شگفتی‌ها و معجزات ذکر شده در قرآن کریم در زمینه‌های علمی و پزشکی و نیز نشان دادن وابستگی پزشکی مدرن به گیاهان ذکر شده در قرآن برای درمان و نیز فواید آن‌ها برای محیط زیست است.

وی افزود: یکی از مهمترین مؤلفه‌های این پروژه، ساخت این خانه شیشه‌ای است که شامل گیاهان ذکر شده در قرآن کریم و سیره نبوی و نیز فروشگاه‌هایی برای فروش این گیاهان است.

لوتاه ادامه داد: غار معجزات نیز ارائه دهنده معجزات ذکر شده در قرآن است و در آن با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها این معجزات به تصویر کشیده می‌شود.

بوستان قرآن دبی شامل 12 باغ است که در آن‌ها گیاهان ذکر شده در قرآن و سیره نبوی معرفی شده و فواید و استفاده‌های علمی و پزشکی آن‌ها بیان می‌شود.

همچنین این بوستان دارای درختان خورشیدی است که پنل‌هایی برای جذب و ذخیره انرژی خورشیدی دارند و مجهز به سیستم وای فای هستند و امکان شارژ لوازم الکترونیک مانند گوشی‌ها و تبلت را فراهم می‌آورند و سایه مطبوعی نیز برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

captcha