برپایی گردهمایی مؤسسات قرآنی در حیطه کاری دارالقرآن خانه کارگر نیست
کد خبر: 3533144
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
خاکسارهرندی:

برپایی گردهمایی مؤسسات قرآنی در حیطه کاری دارالقرآن خانه کارگر نیست

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان با اشاره به اینکه دارالقرآن خانه کارگر به‌عنوان تشکل صنفی و کارگری در کشور فعالیت‌ می‌کند،‌ اظهار کرد: بررسی امور مؤسسات و مراکز قرآنی در حیطه کاری این مرکز نیست و نباید بدون گرفتن مجوز از مراکز مربوطه مؤسسات قرآنی را گردهم جمع کند.

حسین خاکسارهرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مبنی بر گردهمایی مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی از سوی دارالقرآن خانه کارگر گفت: در هفته گذشته، تماس‌های مکرر از سوی دارالقرآن خانه کارگر مبنی بر گردهمایی مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی صورت گرفت که این موضوع مورد تأیید هیچ نهاد قرآنی در کشور نیست.
وی ادامه داد: دارالقرآن خانه کارگر در کارنامه کاری خود، بارها مشابه این نوع گردهمایی‌ها و برنامه‌های بی‌ضابطه و ناهماهنگ را اجرا کرده است که گردهمایی مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی از دیگر فعالیت‌هایی است که این مرکز بدون تأیید دستگاهای قرآنی مانند هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و اتحادیه‌های کشوری اقدام به  برپایی آن کرده است.
خاکسارهرندی با اشاره به اینکه مجوز مؤسسات قرآنی از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی صادر می‌شود، تأکید کرد: هر نوع گردهمایی باید در ابتدای امر توسط این دو مرکز تأیید می‌شد که پس از بررسی‌ها صورت گرفته از این دو نهاد، متوجه شدیم این کار بدون هیچ گونه هماهنگی با این مرکز صورت گرفته است. 
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان تصریح کرد: دارالقرآن خانه کارگر به‌عنوان تشکل صنفی و کارگری در حال فعالیت است و بررسی امور مؤسسات و مراکز قرآنی در حیطه کاری این مرکز نیست و نباید بدون گرفتن مجوز از مراکز مربوطه مؤسسات قرآنی را گردهم جمع کند. که صدالبته این کار قرآنی نیست و جنبه حاشیه‌ای، سیاسی، تبلیغی و انتخاباتی دارد.
وی ادامه داد: تماس‌های مکرر دارالقرآن خانه کارگر با مؤسسات قرآنی، در هفته گذشته، تلاطمی در میان مؤسسات استان  ایجاد کرده است که می‌تواند مشکلاتی را به‌دنبال داشته باشد.
خاکسارهرندی با تأکید بر اینکه مؤسسات قرآنی استان اصفهان در این گردهمایی حضور نخواهند داشت، بیان کرد: مؤسسات قرآنی استان اصفهان این کار را نادرست دانسته و هیچ دلیلی برای حضور در گردهمایی ندارند و این موضوع را طی نامه‌ای به هیئت امور رسیدگی به امور مؤسسات ارجاع خواهند داد تا جلوی این کار گرفته شود.

captcha