حضور قرآنیان در هشت سال دفاع مقدس
کد خبر: 3533368
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

حضور قرآنیان در هشت سال دفاع مقدس

گروه فعالیت‌های قرآنی: می‌توان در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور تعدادی از قاریان کلام الله مجید را در جمع دیگر بسیجیان و نیروهای مسلح برای حفاظت از آب و خاک این وطن و زنده نگهداشتن اسلام ناب محمدی مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ادامه، تصاویر حضور تعدادی از این عزیزان که در اختیار این خبرگزاری قرار دارد، منتشر می‌شود.
محمد خواجوی مدرس و پیشکسوت قرآنی
محمدخواجوی، مدرس و پیشکسوت قرآنی درباره حضورش در جبهه‌های حق علیه باطل به خبرنگار ایکنا گفت: طرح «بسیجی قاری، قاری بسیجی» از دیگر طرح‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در آن سالها بود که در آن طرح قرآنیان به جبهه اعزام می‌شدند تا در فواصلی که حمله‌ای نبود و اوضاع منطقه آرام‌تر بود به آموزش قرآن برای رزمندگان بپردازند. اعزام‌ قرآنیان به جبهه در قالب طرح «بسیجی قاری، قاری بسیجی» به صورت داوطلبانه بود که محمد خواجوی هم داوطلب حضور در این طرح شد.
خواجوی درباره حضور داوطلبانه خود در طرح بسیجی قاری، قاری بسیجی می‌گوید: سه بار به جبهه اعزام شدم که البته هر بار مدت کوتاهی در مناطق جنگی حضور داشتم؛ نخستین بار که به جبهه رفتم در قالب طرح «بسیجی قاری، قاری بسیجی» سازمان تبلیغات اسلامی بود که بنا بود با اعزام به جبهه به انجام برنامه‌های قرآنی و آموزش قرآن بپردازیم.
وی ادامه می‌دهد: بار دوم زمانی بود که برای اعزام به جبهه اعلام عمومی برای اعزام شد و من هم که احساس وظیفه می‌کردم تصمیم گرفتم به جبهه بروم. در آن سال‌ها کارمند آموزش و پرورش بودم و به این دلیل که آموزش و پرورش به ما نیاز داشت به راحتی اجازه نمی‌داد که به جبهه برویم تا زمانی که اعلام عمومی برای اعزام به جبهه صورت گرفت و وزارت آموزش و پرورش نیز موافقت خود را برای اعزام فرهنگیان به جبهه اعلام کرد؛ طی عملیات کربلای پنج در جبهه حضور داشتم و بعد از آن نیز یک یا دو بار به مدت کوتاه اعزام شدم.

علی اکبر ملکشاهی قاری بین المللی
از سمت راست علی‌اکبر ملکشاهی، داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم
علی‌اکبر ملکشاهی می‌گوید: طی حضور در جبهه، دوستان و همرزمان ما می‌دانستند ما قاری هستیم و در هر فرصتی به ما اظهار لطف می‌کردند و از ما می‌خواستند که تلاوت کنیم، ما هم تلاوت می‌کردیم. در آن سال‌ها تلاوت قاریان مصری هم به گوش رزمندگان خورده بود و به دلیل تلاوت‌های زیبایی که شنیده بودند به قرائت قرآن علاقه‌مند شده بودند و از ما می‌خواستند که مباحث مربوط به صوت و لحن و تجوید را برای آنها بیان کنیم و در حد توان خود نکاتی را به آنها آموزش می‌دادیم.

جهانبخش فرجی محمود لطفی نیا

در تصویر بالا از سمت چپ جهانبخش فرجی و محمود لطفی‌نیا از قاریان بین‌المللی قرآن کریم

احمد ابوالقاسمی
از سمت راست ایستاده، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی

مهدی قره شیخلو
مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی، در دوران نوجوانی نشسته در وسط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۴:۰۷
0
1
ایکنا بیشتر از این تصاویر منتشر کند
captcha